بارندگی و جاری شدن سیل در آذربایجان غربی

بارندگی شدید باران و جاری شدن سیل در شهرهای مختلف آذربایجان غربی از روز گذشته آغاز و باعث وارد آمدن خسارتهای زیادی شده است.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، بارش باران در شهرهای مختلف آذربایجان غربی از روز گذشته آغاز شده و هم اکنون مردم شهرهای ماکو، چالدران، چایپاره، ارومیه و … نی شاهد باراش باران شدید هستند که بارندگیهای دیروز باعث جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارتهای زیادی در مناطق مختلف شهری و روستایی شده است.

بر اساس اعلام فرماندار ماکو بارش شدید باران و جاری شدن سیل طی روز گذشته در این شهرستان ۲۰ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

حمید رضا احمدیان با بیان اینکه در پی بارش باران و جاری شدن سیل در روستاهای بخش مرکزی و بازرگان به زمینهای زارعی و زیر ساختهای این مناطق خساراتی وارد شد، گفت: بیش ترین خسارت ناشی از سیل به روستاهای اولنلر و حاجو از توابع بخش مرکزی ماکو وارد شد.

خسارت سیل به ۱۲ روستای چالدران

همچنین بارش شدید باران به بیش از ۴۰ هکتار زمین زارعی، زیر ساخت های آب و برق و بیش از ۳۰ واحد مسکونی در ۱۲ روستای بخش مرکزی شهرستان چالدران خسارت زد و بر اساس اعلام فرماندار چالدران ۱۲۰ راس گوسفند و طیور خانگی در جریان سیل تلف شدند.

احمدرضا قلیپور میزان خسارت سیل را تا کنون ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در اثر جاری شدن سیل بخش های کشاورزی روستاهای امام قلی کندی علیا و سفلی، آباراباشی، ریحان کندی، قیرمزی داش، اباران کندی و جبار کندی خسارت دیدند.

وی افزود: همچنین بر اثر جاری شدن سیل تاسیسات زیر بنای شامل پل جاده چالدران به چایپاره، چالدران به خوی، چالدران به آواجیق و نیز یک دهنه پل در روستای امام قلی کندی این شهرستان دچار خسارت شدند.

آماده باش راهداران آذربایجان غربی به دنبال آغاز بارش شدید باران

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز با اعلام اینکه به دنبال بارش شدید باران در شهرهای مختلف استان راهداران استان در حال آماده باش هستند، گفت: هم اکنون گروههای راهداری در جاده های ارومیه، اشنویه، ماکو، چالدران و قوشچی حضور دارند.

محبت خواه با بیان اینکه مسیر رفت محور چالدران به طرف زور آباد به علت وقوع سیلاب در ساعات اولیه شب مسدود شده بود، اظهار داشت: این محور با تلاش شبانه راهداران بازگشایی شد و در حال حاضر تردد وسایط نقلیه در مسیر رفت و برگشت این جاده جریان دارد.

وی اضافه کرد: تابستان امسال عملیات راهداری و بازگشایی محورهای مواصلاتی استان در پی بارش باران های سیل آسا به صورت متناوب و مستمر انجام شده که از لحاظ حجم عملیات در طول چندسال گذشته بی سابقه بود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.