بار بیماری های قلبی در کشور رو به افزایش است

رئیس انجمن قلب و عروق ایران با ابراز نگرانی از شیوع رو به افزایش بیمارهای قلبی در کشور گفت: امروز با شیوع رو به افزایش بیماری های عروق محیطی، سکته های قلبی و مغزی مواجه هستیم که عامل اول مرگ و میر ایرانیان و حتی مردم دنیا است و بسیار نگران کننده است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر فریدون نوحی رییس انجمن قلب و عروق ایران به مهر گفت: اگر همین روند ادامه داشته باشد سیر بیماری های قلبی و عروقی در کشور به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

وی افزود: امروز با شیوع رو به افزایش بیماری های عروق محیطی، سکته های قلبی و مغزی مواجه هستیم که عامل اول مرگ و میر ایرانیان و حتی مردم دنیا است و بسیار نگران کننده است.

نوحی مهم ترین عوامل بروز و شیوع این بیماری ها را دیابت، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن، چربی خون و فشار خون برشمرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که نزدیک به نیمی از مردم ایران اضافه وزن دارند، حدود ۱۶ درصد دچار چاقی مرضی هستند و این خطر جدی است که می تواند به شدت سلامت مردم را تهدید کند.

رییس انجمن قلب و عروق ایران در مورد هزینه های درمان بیماری های قلبی گفت: متاسفانه پوشش بیمه ها از هزینه های درمان بیماری های قلبی مناسب نیست البته هیات امنای ارزی وزارت بهداشت مقداری از هزینه تجهیزات قلبی را به صورت یارانه پرداخت می کند و اگر این حمایت ها نباشد امکان انجام بسیاری از جراحی های قلب در کشور برای مردم میسر نیست.

وی ادامه داد: البته خبر دارم که با پیگیری وزیر بهداشت و حمایت رییس جمهوری قرار است اقداماتی انجام شود که هزینه درمان بیماری های قلبی و افرادی که بستری می شوند در سال ۹۳ به ۱۰ درصد کل هزینه به عنوان فرانشیز کاهش پیدا کند البته رسیدن به این هدف نیازمند واقعی تر شدن تعرفه های پزشکی، و افزایش یارانه درمان است و می دانم که مسوولان دولت در تلاشند تا به این هدف برسند.

دومین کنگره مشترک قلب و عروق از ششم تا نهم اسفند ماه جاری در سالن اجلاس سران کشور برگزار می شود. قرار است در این کنگره، تازه های پزشکی قلب و عروق از جمله روش غیر تهاجمی تعویض دریچه قلب با حضور پزشکان مبدع این روش از اروپا و آمریکا تشریح شود.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.