بازار جهانی طلا رونق گرفت

۲۳ام بهمن ،

بینا- در آستانه نشست روز دوشنبه وزرای دارایی کشورهای اروپایی عضو منطقه یورو برای گفت و گو در مورد کمک به قبرس و یونان، قیمت جهانی طلا اندکی تغییر کرد، قیمت جهانی نقره افزایش و قیمت جهانی پالادیوم کاهش یافت.
به گزارش بینا به نقل از بلومبرگ، بهای تحویل فوری نقره سه دهم درصد بالا رفت و به ۴۹۵/۳۱ دلار در هر اونس رسید و سپس در ساعت ۰۱:۱۶ بعد از ظهر امروز در سنگاپور هر اونس آن به قیمت ۴۷۷۵/۳۱ دلار خرید و فروش شد.
قیمت تحویل فوری طلا یک هزار و ۶۶۸ دلار و ۲۵ سنت در هر اونس بود، در حالی که قیمت پالادیوم چهار دهم درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۵۲ دلار و ۲۵ سنت در هر اونس رسید.
بازارها در ژاپن، چین، هنگ کنگ، کره شمالی، تایوان، ویتنام، سنگاپور و مالزی امروز به خاطر تعطیلات عمومی بسته است.
بهای طلا برای تحویل در ماه آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت) در بازار کامکس نیویورک دو دهم درصد بالا رفت و به یک هزار و ۶۷۰ دلار در هر اونس رسید، بهای طلا در این بازاربه یک هزار و ۶۶۸ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس نیز رسیده بود.
بهای تحویل فوری پلاتین پس از آنکه هفته قبل ۹/۱ درصد بالا رفت، امروز اندکی تغییر کرد و به یک هزار و ۷۱۵ دلار و ۷۵ سنت در هر اونس رسید.
بر اساس داده های گرد آوری شده توسط بلومبرگ، نگهداری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در هشتم فوریه به رکورد ۵۱ تن و ۷۷۰ کیلوگرم رسیده بود،زیرا احتمال می رود تولید طلا در آفریقای جنوبی، تولیدکننده حدود ۷۳ درصد طلای جهان، کاهش یابد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.