بازار خودروهای‌ دست‌دوم داغ‌ شد!

۳۰م دیماه ،

بازار خودروهای‌ دست‌دوم داغ‌ شد!

گرانی و افزایش سرسام آور قیمت خودروهای صفر به بازار خودروهای دست دوم و کارکرده نیز سرایت کرد.

به نقل از بهار نیوز، قیمت خودرو دست دوم متناسب با قیمت خودروهای صفر کیلومتر تعیین می‌شود به‌گونه‌ای که در حال حاضر با افزایش قیمت خودروهای نو، قیمت دست دوم‌ها نیز افزایش یافته است از این رو خودروهای دست دوم پرتیراژ داخلی رشد قیمت دو تا ۵ میلیون تومانی را نسبت به ماه‌های قبل تجربه کرده‌اند. آن طور که فعالان بازار می‌گویند رشد قیمت خودرو عامل ایجاد شوک قیمتی در بازار دست دوم‌ها شده و این بازار را گرم و پررونق کرده است. به نقل از این اشخاص، برخلاف بازار خودروهای نو که خرید و فروش چندانی در آن به چشم نمی‌آید، بازار خودروهای کارکرده گرم و پر هیاهو است.

به گفته کارشناسان، به سبب افزایش شدید قیمت خودروهای نو که کاهش قدرت خرید مردم را به دنبال داشته، بخشی از تقاضا از بازار صفر کیلومترها به بازار کارکرده‌ها منتقل شده که این امر در رونق بازار این خودروها تاثیر مستقیمی داشته است. به نقل از فعالان بازار، اگر چه در بازار کارکرده‌ها هم قیمت‌ها روز به روز و ساعت به ساعت تغییر می‌کند و قیمت گذاری در این بازار سلیقه ای شده است، اما ترس از افزایش بیشتر قیمت‌ها مشتریان را بر آن داشته تا هر چه زودتر خرید خود را انجام داده و از ترکش گرانی های بیشتر در امان بمانند.

واسطه‌ها می‌گویند در میان خیل عظیم خریداران به جز تعداد کمی که واقعا خریدار خودرو بوده و می‌خواهند هر چه زودتر و قبل از گرانی بیشتر خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند، بقیه اشخاصی که در بازار کارکرده‌ها مشغول خرید و فروش و چانه زنی قیمتی‌اند، دلال می باشند. این روزها دلالان به صورت دسته جمعی به جان بازار خودروهای دست دوم افتاده اند و اقدام به خرید خودرو می‌کنند تا در ماه پایانی سال و در اوج تقاضا، خودروشان را به گران ترین قیمت ممکن آب کنند و سود بیشتری ببرند.
 

شنبه ۷ بهمن   ۱۱:۲۳

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.