بازار داده‏‌های کلان تا ۲۰۱۸ از مرز ۴۶ میلیارد دلار خواهد گذشت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یک شرکت پژوهشی پیش‌‏بینی کرده است بازار جهانی داده‏‌های کلان (big data) تا سال ۲۰۱۸ از مرز ۴۶ میلیارد دلار خواهد گذشت. 
 
به گزارش وب‏‌سایت eweek، شرکت پژوهشی مارکتز‌ اند مارکت (MarketsandMarkets) پیش‌بینی کرده است حجم بازار جهانی داده‏‌های کلان از ۸۷. ۱۴ میلیارد دلار در سال جاری به ۳۴. ۴۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید. پژوهشگران این شرکت معتقدند نیاز مداوم کسب و کار‌ها برای به روز کردن فرایندهای تجاری و ارتقای کارایی و عملکرد خود مهم‌ترین عامل رشد بازار داده‏های کلان در سطح جهان است. عامل مهم دیگر در این زمینه افزایش حجم داده‌‏های نامنظم و غیرساختمند و تقاضا برای راهکارهای تحلیلی و پیش‌‏بینی‏‌کننده است. 
 
بر اساس این گزارش، بخش خدمات بزرگ‌ترین قسمت بازار داده‌‏های کلان است که در آن خدمات و راهکارهایی مثل مشاوره‌‏دهی، یکپارچه‏‌سازی و غیره ارائه می‌‏شود. بخش نرم‌‏افزار‌ها نیز از جمله بخش‌‏های پر رشد این بازار است که بنا بر پیش‌‏بینی‌ها تا سال ۲۰۱۸ به طور متوسط با نرخ سالانه ۷. ۲۸ درصد به رشد خود ادامه خواهد داد. 
پژوهشگران معتقدند بازار تحلیل‏گر‌ها و راهکارهای تحلیل داده نیز از ۷۰. ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ با نرخ رشد ۲. ۲۵ در هر سال به ۲۴. ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید. انتظار می‌‏رود تحلیل‏گرهای پیش‌‏بینی‏‌کننده در سال‏‌های آینده جایگزین راهکارهای سنتی هوشمندی تجاری شوند. پژوهشگران معتقدند این بدان سبب است که کسب و کار‌ها به اهمیت داده‏‌ها و تحلیل آن‌ها برای پیش‌‏بینی روندهای آینده پی برده‌‏اند. 
برآوردهای این شرکت نشان می‌‏دهد آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بخش بازار داده‏‌های کلان در سراسر جهان خواهد بود و بیشترین درآمد‌ها را نصیب شرکت‏‌های عرضه‏‌کننده راهکارهای مبتنی بر داده‌‏های کلان خواهد کرد. پیش‌‏بینی شده است بازارهای نوظهوری مثل خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام نیز از این نظر رشد قابل توجهی داشته باشند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.