بازار داروهای ژنریک(مشابه) سال گذشته بیش از۲۰۰میلیارد دلار گردش مالی داشت

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۷

۰۰:۰۴:۵۵٫۱۵

بازار داروهای ژنریک(مشابه) در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه آنچنان رونق گرفته است که تنها در سال گذشته ، بیش از دویست میلیارد دلار گردش مالی داشت.
به گزارش شبکه پنجم تلویزیون فرانسه اعلام کرد شرکت های داروسازی فعال در تولید داروهای ژنریک در حال ادغام شدن و تشکیل شرکت های داروسازی بزرگتری هستند.
در همین در راستا،شرکت داروسازی واتسون آمریکا تصمیم گرفته است با خرید سهام شرکت داروسازی اکتاویس سوییس کنترل این شرکت را در دست گیرد. مبلغ این معامله چهار و نیم میلیارد یورو برآورد شده است.
بر اساس این گزارش ، با انجام این معامله چشم انداز بخش داروسازی جهان تغییر می کند.زیرا این معامله در مقطع زمانی رخ می دهد که برخی آزمایشگاههای داروسازی بزرگ جهان مانند مِرِک در سوییس فعالیت های کارخانه های خود را متوقف کرده اند.
از نظر دراختیار داشتن بازار داروهای ژنریک(مشابه) اکنون شرکت داروسازی تی یی وا(teva) اسرائیل در مقام نخست،شرکت داروسازی ساندوز(sandoz) که شعبه شرکت داروسازی نوواریتس به حساب می آید در مقام دوم و شرکت داروسازی واتسون(watson) آمریکا در جایگاه سوم قرار دارد.
بازار داروهای ژنریک (مشابه)هر سال بیشترگسترش می یابد به طوری که این بازار در سال گذشته بیش از دویست میلیارد دلار گردش مالی داشت .
این در حالی است که تولید داروهای ژنریک معمولا بین پانزده تا هفتاد درصد از داروهای اصلی ارزان تر برای شرکت ها تمام می شود و همین امر برای شرکت ها و آزمایشگاههای بزرگ ناخوشایند است . زیرا وجود این داروهای مشابه در بازار و اقبال مردم از این داروها باعث شده است تا فروش داروهای اصلی در یک مدت شش حتی تا هشتاد درصد کاهش یابد.
در همین راستا بازار داروهای ژنریک درکشورهای نوظهور در سال گذشته درمقیاس سالانه شانزده درصد افزایش یافت.
۰۰:۰۶:۰۴٫۱۷

شماره نوار

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.