بازار داغ شایعه در نمایشگاه کتاب

جام جم آنلاین: تعطیلات پایان هفته بهترین زمان برای افرادی است که هنوز فرصت بازدید از نمایشگاه کتاب را پیدا نکرده‌اند.

پنجشنبه و جمعه را بسیاری از غرفه‌داران و مسوولان نمایشگاه به عنوان شلوغ‌ترین روزهای نمایشگاه امسال پیش‌بینی می‌کنند و به همین دلیل دیروز سیدمهدی جعفری، مدیر روابط عمومی نمایشگاه از افزایش ساعت کاری نمایشگاه تا ساعت ۲۱ خبر داد.

اما نمایشگاه بیست و پنجم در یکی دو روز گذشته منبع شایعه‌های فراوانی هم بوده است که مهم‌ترین آنها خبر برکناری رییس نمایشگاه (بهمن دری) از سمت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد پس از پایان نمایشگاه است. البته سخنرانی نکردن وی در چند نشست ویژه نمایشگاه و حضور نیافتن او در چند برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی به این شایعه‌ها دامن زده است.

یکی دیگر از شایعه‌های داغ نمایشگاه کتاب پلمب شدن برخی غرفه‌های بخش بین‌المللی بود که چند ساعتی باعث شد خبرنگاران در طبقه دوم شبستان به جستجو بپردازند و در نهایت قائم‌مقام نمایشگاه در این رابطه توضیحاتی ارائه کند.

همچنین جابه‌جایی یکی از ماشین‌های آتش‌نشانی مستقر در نمایشگاه شایعه آتش‌سوزی را به راه انداخت و باعث نگرانی هرچند کوتاه‌مدت برخی مردم و غرفه‌داران شد.

روز سه‌شنبه براساس اعلام قبلی قرار بود رییس مجلس، در نمایشگاه کتاب حاضر شود و از صبح هم ستاد خبری نمایشگاه با ارسال پیامک‌های متعدد از تجلیل روسای قبلی نمایشگاه کتاب تهران با حضور ر علی لاریجانی خبر داده بود؛ اما در نهایت نه مراسم تجلیل برگزار شد و نه لاریجانی به نمایشگاه آمد!

یکی از مهمانان ویژه نمایشگاه کتاب، آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه بود که این عالم برجسته کتاب «الهی نامه» اش در غرفه « بوستان کتاب» مورد توجه و اقبال مردم قرار گرفته است.

علامه حسن‌زاده‌آملی در بازدید از نمایشگاه کتاب و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه میزان مطالعه می‌فرمایید، تصریح کرد: به صورت شبانه روز مشغولیم!

امیر خوراکیان، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم یکی دیگر از مهمانان نمایشگاه کتاب تهران بود که از افزایش تعداد کتابخانه‌ها توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: شهرداری تلاش دارد در همه فضاهای عمومی که به نوعی امکان ایجاد کتابخانه وجود دارد، بهره ببرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.