بازار ساخت تجهیزات جدید مخابراتی میزبان شرکت‌های داخلی

مهر- شرکت تحقیقاتی آزمون کیفیت که یکی از شرکتهای متولی تامین تجهیزات مورد نیاز طرحهای مسکن مهر شرکت مخابرات ایران است، تولید تجهیزات مخابراتی جدید از جمله HD MSAN را در سه فاز اجرا می کند.

با تاکید رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و پیگیری های مدیران ارشد مخابرات، مبنی بر تلاش و حرکت شرکت های سازنده داخلی برای ورود به ساخت تجهیزات جدید مخابراتی، با حضور مهندس قضاتی – مشاور مدیر عامل و مدیر پروژه های تامین تجهیزات شرکت مخابرات ایران، توافقنامه ای برای انتقال فناوری، استقرار خط تولید، آموزش ساخت تجهیزات نسل جدید کافوهای نوری، بین شرکت تایوانی opnet و شرکت ایرانی آزمون کیفیت، به امضا رسید.

بر اساس این توافقنامه مقرر شد، شرکت تحقیقاتی آزمون کیفیت که در حال حاضر یکی از شرکت های متولی تامین تجهیزات مورد نیاز طرح های مسکن مهر شرکت مخابرات ایران است بحث تولید تجهیزات مخابراتی جدید از جمله HD MSAN را در سه فاز در داخل کشور اجرایی کند.

مراحل این پروژه تا ظرفیت ۲۰۰K در دستور کار است. اجرای این پروژه با توجه به نیاز داخلی صنایع مخابراتی کشور همچنین لزوم نوسازی تجهیزات موجود استانی به تجهیزات نسل جدید ( IP ) گامی بزرگ در حرکت به سمت خودکفایی این مجموعه است.

با توجه به اینکه سیاست های کلان شرکت مخابرات ایران در افق ۵ ساله گذار از سیستم های تجهیزات TDM به IP بر اساس اجرای طرح های کلان NGN / IMS است، ورود به مرحله تولید این تجهیزات می تواند مکمل پروژه های کلان باشد و همزمان از ورود تجهیزات خارجی در حوزه سیستم های دسترسی جلوگیری کند.
IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.