بازار شش میلیارد دلاری لوازم خانگی ایران

۱۴م آذر ،

_ARJ4053.jpg

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به بازار شش میلیارد دلاری لوازم خانگی ایران گفت: هم اکنون صدها میلیون دلار از کالاهای تولیدکنندگان در گمرکات کشور دپو شده و کسی تکلیف آن را مشخص نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا دیانی با اشاره به این‌که ایران بدون احتساب ترکیه ۵۰ درصد بازار لوازم خانگی منطقه خاورمیانه را در اختیار دارد افزود: ما ۱۷ سال از کشورهایی مانند کره جنوبی زودتر وارد صنعت لوازم خانگی شدیم، اما به سبب مشکلات بوجود آمده هم اکنون از این کشورها عقب افتاده‌ایم به عنوان مثال ترکیه سال قبل چهار میلیارد دلار صادرات لوازم خانگی داشت.

وی اصلی ترین مشکل صنعت لوازم خانگی کشور را برندسازی دانست و افزود: افزایش کیفیت صنعت لوازم خانگی بدون تولید انبوه امکان پذیر نیست.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این‌که صنعت لوازم خانگی اصراری بر ممنوعیت واردات کالاهای خارجی ندارد، اظهار کرد: در صورتی که دولت مصمم به ادامه ممنوعیت واردات لوازم خانگی باشد تعهد می دهیم نیاز بازار را به اندازه کافی تامین کنیم.

به گفته دیانی، با توجه به تثبیت نسبی قیمت ارز و ممنوعیت نسبی واردات لوازم خانگی در صورت تداوم وضع موجود و تولید انبوه امکان کاهش پنج تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی تولید داخل وجود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.