بازار طلا با کنترل قیمت ارز از سوى دولت در سال ۹۱ مدیریت مى‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

سید شمس الدین حسینی گفت: تلاش می کنیم در سال در آن بخشی که به سیاست‌های داخلی بر می‌گردد، با تنظیم بازار ارز جلوی نوسانات طلا گرفته شود.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تشریح سیاست دولت در بازار سکه و طلا طی سال۹۱ اظهار داشت: دولت در جهت ثبات اقتصاد در بخش کلان و حفظ حقوق مردم تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده است و در سال در آن بخشی که به سیاستهای داخلی برمی گردد، تلاش می کنیم با تنظیم بازار ارز جلوی نوسانات طلا نیز گرفته شود.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: البته آنچه مسلم است این که قیمت طلا وابسته به بازارهای جهانی است و در داخل نمی توان قیمتها را به دلخواه تغییر داد. کما اینکه با رشد یا کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز افزایش یا کاهش می یابد اما از نوسانات قیمت طلا می توان جلوگیری کرد.

حسینی به نوسانات بازار سکه، طلا و ارز در سال ۹۰ اشاره و خاطر نشان کرد: طی سال گذشته در بخش طلا، اتفاقاتی در اقتصاد ایران رخ داد که نیاز به بازنگری دارد. اساساً در هیچ کجای دنیا طلا به زندگی روزمره و معاش مردم و حتی انگاره های اقتصادی عموم مردم گره نمی خورد. اما در بازار ایران این اتفاق رخ داد و سفته بازی هایی صورت گرفت که در این میان افراد عامی و غیر متخصص متضرر شدند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: البته اگر بر گردیم به چند سال گذشته، این اتفاق در بازار مسکن نیز رخ داد و به یک باره حجمی از سرمایه ها وارد بازار مسکن شد. با این حاشیه جدید که وارد بازار سکه، ارز و طلا شد، تعادل بازار بهم خورد و این عدم تعادل انتظارات را تحت تاثیر قرار داد. بجز مسببان این اتفاق، افراد عامی و غیر متخصص در این بخش ضرر کردند.

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه اظهار داشت: با اتفاقات رخ داده در بازار ارز و سکه، جابجایی و نقل و انتقال پول و تبدیل آن دچار مضیقه هایی شد. و در جایی که با یک هجمه تقاضای سفته بازی و احتیاطی همراه گردید، کار با دشواری مواجه شد. اما این مضیقه ها خوشبختانه مدیریت شد و با تشکیل یک کارگروه در دولت برای رسیدگی به بازار سکه و ارز، کارها در این کارگروه پیگیری و مدیریت شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.