بازار طلا در چنبره نوسان قیمت

بازار طلا طی هفته گذشته باز هم شاهد نوسان بهای این فلز گرانبها بود و در آخر هفته طلا با کاهش بها به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت طلا بازار طلا همچنان با نوسان و افت و خیزدست و پنجه نرم می مند و این روزها بازیگر اصلی میدان چه در سطح جهانی و چه در بازار داخلی دلار می باشد.

براساس این گزارش با افزایش یورو قیمت نفت در بازارهای جهانی و ؟؟؟ به بهبود شرایط اقتصادی و بالا رفتن شاخص های اقتصادی در اروپا سبب شد تا در بازار های بین المللی قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات منتهی به روز شنبه را ثبت کند و از ۱۵۵۳ دلار به ۱۹۰۰ و ۹ سنت برسد.

علیرغم رشد بهای جهانی طلا با سقوط دلار داخل، قیمت طلای داخل با افت ۶۱۰۰ تومان هر مثقال طلای ۱۷ عیار همراه شد و بهای آن به ۳۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان در این روز به فروش رسید.

این بها در روز یکشنبه با وجود ثبات بهای جهانی طلا و تنها به دلیل کاهش ارزش دلار ۱۵۰۰ تومان دیگر کاهش یافت و به ۳۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسید، هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز یکشنبه به ۷۵ هزار و ۴۱۰ تومان رسید.

این گزارش می افزاید: بهای جهانی طلا در روز دوشنبه با کاهش ۲ دلار و ۱۹ سنتی ۱۵۹۷ دلار و ۹۰ سنت رسید که به تبع بازارهای جهانی بازار داخل در کنار کاهش ۲۵ تومانی ارزش دلار از هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۵۱۰۰ تومان و از هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۷۰ تومان کاست و آنان را با بهای ۳۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان و ۷۴ هزار و ۲۴۰ تومان به فروش رساند.

این گزارش حاکیست در روز سه شنبه با بالا رفتن اندک قیمت نفت و تقاضا برای خرید عمده طلا قیمت هر اونس طلا را تحت حمایت قرار داد و سبب رشد ۱۱ دلار و ۵۰ سنتی آن شد و بهای جهانی طلا به ۱۶۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسید در این روز با رشد دلار و رسیدن آن به ۱۹۶۰ تومان به بهای هر مثقال طلای ۱۷ عیار تا سطح ۳۲۶ تومان و هر گرم تا ۷۵ هزار و ۲۵۰ تومان رشد کرد.

برپایه این گزارش در روز چهارشنبه بهای طلا در سطح جهانی ۶ دلار و ۶۹ سنت دیگر افزایش یافت و تا سطح ۱۶۱۶ دلار و ۹ سنت بالا آمد بهای هر مثقال طلا با توجه به اونس ۱۶۱۶ دلار و دلار ۱۹۷ ؟ تومانی داخل به ۳۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۷۵ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

شایان ذکر است، از روز پنجشنبه بهای طلا دوباره رو به کاهش نهاد و ظرف مدت دو روز ۳۵ دلار از دست داد و روز جمعه برروی نرخ ۱۵۸۱ دلار و ۹ سنت قرار گرفت.

روز پنجشنبه بازار داخل به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) تعطیل بود.

گفتنی است، علت افت بهای جهانی طلا در اواخر هفته گذشته کاهش نرخ بیکاری در آمریکا و رشد چشمگیر دلار نسبت به یورو در بازارهای جهانی اعلام شده است که با کاهش ۲۰ دلار اونس طلا همراه بود.

بسیاری از کارشناسان و سرمایه داران که در انتظار روند صعودی طلا بودند این رخداد را غیر منتظره و دور از انتظار می دانند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.