بازار فروش اوراق مشارکت نفت و نیرویی ها داغ می شود؟

آذرجزایری:  رقم هم کم نیست. بیش از هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت سازمان آب و برق خوزستان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی اوایل این ماه بفروش گذاشته می شود و باید دید کدام یک از این شرکت ها در جذب خریدار موفق تر عمل می کنند.
در این دوره از فروش اوراق مشارکت، سازمان آب و برق خوزستان ۴۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مربوط به طرح های سد، نیروگاه، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و آبرسانی به شهرها را با سود ۲۰ درصد به فروش می‌رساند.
این اوراق که مربوط به تعدادی از طرح های بزرگ آبی کشور است، از ۲۹ شهریور ماه جاری به مدت یک هفته در سراسر کشور منتشر می شود.
اوراق مذکور از طریق شعب منتخب بانک ملی به فروش خواهد رسید. این اوراق بی‌نام، قابل انتقال به غیر و معاف از مالیات هستند و همچنین پرداخت اصل و سود اوراق توسط بانک ملی ایران تضمین شده است.
این درحالی است که مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از عموم مردم دعوت کرده است با شرکت در این سرمایه گذاری سودآور، از مزایای این طرح اقتصادی بهره مند شوند.
از سویی دیگر به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجوز انتشار اوراق مشارکت صنعت پتروشیمی صادر شده و قرار است ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در پاییز امسال منتشر شود.
بانک عامل منتشر کننده این اوراق به زودی اعلام خواهد شد و هموطنان می توانند با سرمایه گذاری های مطمئن خود، مسیر توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی را بیش از پیش هموار کنند.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دولت باید فرصت های سرمایه گذاری را افزایش دهد تا سرمایه گذاران با علاقه بیشتری در این صنعت با ارزش به سرمایه گذاری بپردازند و باید با برنامه ریزی های کلان، از خام فروشی جلوگیری کنیم و محصولات تکمیلی را در کشور تولید و نفت را به عنوان یک ثروت ملی صیانت کنیم.

 ۲۲۱۳۱/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.