بازار کامپیوتر به رکود رفت

با وجودی‌که فعالان و کارشناسان بازار کامپیوتر اعلام کرده‌اند که از حدود پنج ماه گذشته تاکنون برای واردات کالاها از ارز دولتی استفاده نکرده‌اند، اما اینک انتشار خبر قطعیت محرومیت واردکنندگان کالا و قطعات کامپیوتری باعث بروز تغییراتی عمیق‌تر و محسوس‌تر از لحاظ قیمتی و… در بازار شد.


رشد بیشتر قیمت‌ها و عدم تمایل فروشندگان از فروش کالاها یکی از نتایج فعلی انتشار این خبر است. در رابطه با تاثیرات این اتفاق بر بازار کامپیوتر گفت‌وگوی کوتاهی با شعبانی، فعال بازار و همچنین یکی از واردکنندگان کالاهای حوزه کامپیوتری داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود از زمان انتشار خبر محرومیت فعالان بازار کامپیوتر از دریافت ارز دولتی برای واردات کالاها، قیمت‌ها در بازار افزایش بیشتری یافته است. این موضوع صحت دارد؟

بله درست است. البته رشد قیمت‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز هم بوده است. ولی قطعا انتشار این خبر هم در رشد قیمت‌ها و ایجاد تغییرات دیگر در بازار بی‌تاثیر نبوده است.

** در چنین وضعیتی فعالان بازار هم از فروش کالاها خودداری می‌کنند؟
بله. بهتر است بگویم در شرایط فعلی فعالان بازار سردرگم هستند و نمی‌دانند انجام چه اقدامی به نفع آنها است. به همین دلیل ترجیح می‌دهند در چنین شرایطی ریسک نکرده و از فروش کالا خودداری کنند. می‌توان گفت در حال حاضر بازار در حالت اغما به سر می‌برد.

** پیش‌بینی شما از وضعیت بازار چیست؟
فکر می‌کنم تا زمانی که تکلیف نرخ ارز و… مشخص نشود وضعیت به همین منوال باقی بماند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.