بازار مسکن نیازمند اجبار در اجاره خانه‌های خالی است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/بازار مسکن نیازمند اجبار در اجاره خانه‌های خالی است که این امر اگر با نظارت جدی صورت گیرد از دلال‌بازی و بورس‌بازی می‌کاهد.

به گزارش ممتاز : رفیعیان، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با ایسنا دربارهٔ‌ی طرح اجباری شدن اجاره واحد‌های خالی در کشور که از سوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اظهار کرد: این امر سبب افزایش ارزش افزوده برای مدیریت شهری می‌شود و فضای رانتی برای کسب سود کاهش می‌یابد.

وی معتقد است: با توجه به سیاست‌های اعمال شده در دنیا نگهداری خانه های خالی باید به گونه‌ای باشد که بازار مسکن به سمت بازار راکد و سرمایه‌های رانتی نرود.

این مدرس دانشگاه در حوزه شهرسازی تاکید کرد: در هر چرخش بازاری وجود متقاضیان به میزان متناسبی به بازار بر می‌گردد و باید توجه شود سرمایه‌گذاری و دخیل‌ شدن در بازار مسکن به گونه‌ای است که باید متقاضیان نفع اجاره واحد‌های خالی را به جای خالی‌ نگهداشتن آن درک کنند.

هفته قبل طرح ” اجباری شدن اجاره خانه‌های خالی در کشور” از سوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شد و علی نیکزاد، وزیرراه و شهرسازی نیز بارها به وجود ۴۰۰ هزار واحد خانه خالی در کشور اشاره و تاکید کرده که باید با همکاری دولت و مجلس شرایطی ایجاد شود تا از خانه‌های خالی مالیات اخذ شود.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.