بازار مصرف کالا، چشم به راه مشتری مداری

رکن و پایه مشتری مداری انصاف است، که رعایت آن متضمن توسعه و رونق تولید ملی است.

محمدی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: این باور که رضایتمندی مشتری فقط در قیمت کالا یا خدمات ارایه شده خلاصه می شود اشتباه است.

قیمت کالا فقط قسمتی از دنیای گسترده مشتری مداری است، با توجه به پیشینه دینی و فرهنگی و اینکه ایران از سالیان دور در صدر کشورهای پیشرو و تاثیرگذار در تجارت به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است رعایت اصل مشتری مداری در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مشتری مداری نکته مهم اقتصاد مقاومتی است با توجه به بازار بزرگ مصرف کالا در کشور صاحبان صنایع و شرکت های ارایه کننده خدمات با رعایت اصل مشتری مداری نه تنها رضایت مشتری، بلکه تمایل خرید کالای ساخت داخل، بالا رفتن تولید و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در کشور شاهد خواهیم بود.

با توجه به رویکرد اقتصادی کشور مشتری مداری باید سرلوحه صاحبان صنایع و ارایه کنندگان خدمات ارایه کنندگان خدمات باشد، در این صورت است که مصرف کنندگان ترغیب به استفاده از کالا و خدمات ارایه شده از سوی آنها می شوند و این روند حذف کالای خارجی را از گردونه بازار مصرف کشور را در پی خواهد داشت.

محمدی در پایان گفت: نظارت کافی از سوی مسئولان مربوطه بر ارایه کنندگان خدمات و تولیدکنندگان در کشور و با ایجاد سبدهای حمایتی از تولیدکنندگان و ترویج فرهنگ مشتری مداری در میان آنها، می توان تاثیر شگرف مشتری مداری را در سوق دادن خریدار برای خرید کالای ساخت داخل و همچنین رونق بازار کسب کار را شاهد بود./ی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.