بازار ۸۶ میلیارد دلاری زیرساخت‌های امنیتی آی تی در چهار سال آینده

همکاران سیستم- موسسه گارتنر پیش بینی کرده است بازار زیرساخت‌های امنیتی صنعت آی تی تا سال ۲۰۱۶ به ۸۶ میلیارد دلار خواهد رسید. بر اساس این پیش بینی، بازار نرم افزار‌ها، خدمات و فناوری‌های امنیتی مبتنی بر پردازش ابری در سال‌های آینده رشد باثباتی را تجربه خواهد کرد.
به گزارش وب سایت eweek، موسسه گارتنر پیش بینی کرده است در چند سال آینده موضوع «امنیت» همچنان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت آی تی خواهد بود و میزان بودجه اختصاص یافته به زیرساخت‌های ارتباطی در سال ۲۰۱۲ با ۸.۴ درصد رشد به ۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
در گزارش گارتنر آمده است علیرغم تداوم رکود اقتصادی و تاثیر گذاری این روند بر صنعت آی تی حجم بازار زیرساخت‌های امنیت آی تی تا چهار سال دیگر به رقم ۸۶ میلیارد دلار خواهد رسید. پیش بینی این موسسه پژوهشی حاکی از این است که پرشتاب‌ترین بخش زیرساخت‌های امنیتی در سال‌های پیش رو برنامه‌ها، شبکه‌ها و خدمات امنیتی مورد استفاده در کسب و کارهای تجاری خواهد بود. براساس این پیش بینی، شرایط نابسامان اقتصادی بر بازار زیرساخت‌های امنیتی در کشورهای آمریکا و اروپا تاثیر بیشتری خواهد داشت و بازارهای نوظهوری مثل برزیل، هند و چین چندان از این روند تاثیری نخواهند پذیرفت.
موسسه گارتنر این گزارش را برپایه پیمایشی تدوین کرده است که ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در آن گفته‌اند انتظار دارند بودجه امنیت آی‌تی‌ آن‌ها در سال‌های پیش رو ثابت بماند. ۴۵ درصد از پاسخگویان نیز پیش بینی کرده‌اند بودجه‌ای را که صرف راهکارهای امنیتی خواهند کرد، افزایش یابد. حدود ۵ درصد از پاسخگویان نیز از احتمال کاهش این بودجه خبر داده‌اند.
براساس این گزارش، چشم انداز یکسان تهدیدات و پیچیده‌تر شدن حملات سایبری باعث شده است تا مناطق مختلف جهان از نظر میزان بودجه اختصاص داده شده به زیرساخت‌های امنیتی آی تی تفاوت چندانی با هم نداشته باشند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.