بازبینی بخشنامه ممنوعیت صادرات برخی از اقلام

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

بخشنامه ممنوعیت صادرات برخی از اقلام iبه سریعی مورد بازبینی قرار می‌گیرد.


به گزارش تفسیری سرویس اقتصادیممتازنیوز، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در همایش تجلیل از صادر نمایندگان برتر در بندرعباس گفت: در  بازبینی و بررسی های مجدد تلاش می شود  برخی اقلام را براساس ساز وکارهایی مانند معادل سازی در برخی گروهها ،عوارض صادراتی و مابه تفاوت در مسیر صادراتی داشته باشیم و برخی از کالاها  نیز بدون هیچ تغییری نسبت iبه شرایط پیش صادر خواهدشد .
صافدل افزود: گروهی دیگر از کالاها را برای یک دوره وقتی تا پایان امسال در فهرست  ممنوعیت و محدودیت قرار می دهیم .
وی گفت : امسال برای حمایت از صادرکنندگان برتر احداث پایگاه های نمایشگاهی ،پایانه های صادراتی  ،اعزام و پذیرش و حضور در نمایشگاه ها و کمک iبه برگزاری تورهای تجاری و پرداخت بخشی از هزینه های تبلیغ و بازار یابی iبه عنوان مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ،صادرات و واردات را در  هفت ماه  قبل ۷۰ میلیون تن کالا iبه ارزش ۵۶ میلیارد دلار  اعلام  نمود و افزود: از این مقدار صادرات و واردات،  ۳۲ میلیارد دلار کالای وارداتی و ۲۴ میلیارد دلار کالای صادراتی است.
صافدل افزود : در این مدت خدمات فنی مهندسی iبه ارزش ۱ و ۸ دهم میلیارد دلار iبه عنوان بیشترین کالاهای صادراتی بوده است وکشورهای  امارات عربی متحده ، هند ، کره جنوبی ،ترکمنستان ،پاکستان و اندونزی  نیزبیشترین شرکای تجاری ایران بوده اند.
وی گفت:آمارهای بانک مرکزی در ۶ ماهه اول امسال نشان می دهد که ۱۱ میلیارد دلار از سهم نیازهای وارداتی کشور از منابع غیر نفتی تامین شده است.
صافدل افزود: کشور  در برنامه اول توسعه ۶۶ درصد، در برنامه دوم ۵۸، در برنامه سوم ۹۲ درصد و در برنامه توسعه چهارم ۱۵۰ درصد iبه اهداف تعیین شده برای حوزه صادرات غیرنفتی دست یافته است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در سال ۹۰ نیز  میزان صادرات غیرنفتی کشور iبه ۴۴ میلیارد ریال رسیده است.
صافدل افزود: برنامه آمایش سرزمینی توسعه تجارت خارجی در برخی از استان‌ها در حال پیگیری است و استان‌ هرمزگان نیز iبه سبب برخورداری از زیر ساختهای تجاری در این برنامه پیشتاز خواهد بود.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در راه رسیدن iبه برنامه آمایش سرزمینی توسعه تجارت، تهیه سند راهبرد ملی صادرات و سند توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌ها نیز باید مورد توجه مسئولان باشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.