بازتاب اجلاس سران جنبش عدم تعهد در رسانه های منطقه

همزمان با برگزاری روز پایانی اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران ، بازتاب خبرهای این اجلاس به سر خط خبرهای رسانه های منطقه مبدل شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه عمان وابسته به حکومت این کشور نوشت: اجلاس تهران با دستاوردهای مهمی همچون طرح دوباره مسئله فلسطین وحمایت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از این کشور همراه بوده است و انتظار میرود با ریاست دوره ای ایران بر این جنبش قضیه فلسطین با پیشرفت چشمگیری مواجه شود.

روزنامه الرایه قطر هم با بیان اینکه اجلاس تهران میتواند آغازگر حمایت از جنبش های آزادی بخش در جهان باشد،این نشست راباعث فشار بیشتر بر رژیم صهیونیستی و شهرکسازی های آن دانست.

روزنامه الوسط بحرین با پرداختن به سخنان مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد،به مقاومت دولت و ملت ایران در مقابل تحریم های بین المللی اشاره کرد.

همچنین روزنامه الاهرام مصر که به عنوان یکی از روزنامه های معتبر این کشور به شمار میرود با پوشش گسترده سفر مرسی به ایران ودیدار وی با مقامات ایرانی در حاشیه اجلاس تهران، موضوعاتی همچون همکاری بیشتر کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها،مسائل جاری سوریه وفلسطین را مهم ترین دستور کار اجلاس تهران برشمرد.

روزنامه الایام فلسطین هم نوشت:اجلاس سران جنبش عدم تعهد ،مقامات این کشور را به حمایت کشورهای عضو به دلیل تلاشهای دیپلماتیک هیئت ایرانی در مورد فلسطین امیدوار کرده است و سخنان مقامات کشورمان در حمایت از فلسطین را در ادامه حسن نیت ایران در قضیه مورد مناقشه فلسطین میداند.

روزنامه السفیر لبنان هم مینویسد: برگزاری نشست غیرمتعهدها در تهران بسیاری از اعضای این جنبش را به بازگشت جنبش عدم تعهد به جایگاه اصلی خود، در سطح جهان امیدوارکرده و در مورد آثار مثبت اجلاس تهران به از سرگیری روابط ایران ومصر،وتوافق بر سر کاهش سلاح کشتارجمعی اشاره دارد.

پایگاه خبری الجزیره هم با تاکید بر اینکه دیدار محمد مرسی رئیس جمهور مصر با رئیس جمهور کشورمان از مهم ترین لحظات اجلاس تهران بوده است، از عادی شدن روابط دو کشور خبر داد.

گفتنی است از آغاز به کار اجلاس نم در تهران خبرها پیرامون این اجلاس در صدر خبرهای بسیاری از رسانه های منطقه و جهان بوده و انتظار میرود بازتاب نشست غیر متعهد ها تا چند روز دیگر همچنان ادامه داشته باشد. 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.