بازتاب جهانی فرمایشات رهبرانقلاب

جام جم آنلاین: برگزاری بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب، و آحاد ملت ایران در صحن حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای را در رسانه های جهان داشت.

خبرگزاری “فرانسه” از جمله خبرگزاری‌هایی بود که به پوشش سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی “رحمه الله علیه” پرداخت.

این خبرگزاری آن بخش از سخنان مقام معظم رهبری که درباره پاسخ “صاعقه گونه” ایران به هر گونه تجاوز اسرائیل بود را برای تیتر خبر خود انتخاب کرد.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد که رهبر ایران تاکید کرد که نگرانی جامعه جهانی در این باره که ایران به دنبال تسلیحات اتمی است بر اساس یک “دروغ” است.

شبکه تلویزیونی المنارنیز سخنرانی آیت الله خامنه ای را نخستین خبر خود قرار داد و در تیتری به نقل از ایشان نوشت: ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه ایران همچون صاعقه ای است که بر سر این رژیم فرود می آید.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارشی را با عنوان ناکامی غرب در تحریم برنامه هسته ای ایران تیتر کرد و نوشت: عمیق تر شدن نفرت ایرانیان از غرب تنها اثر تحریم های یکجانبه اروپا و آمریکا علیه برنامه هسته ای کشورمان است.

رویترز نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب را درباره تهدیدات هسته ای غرب در نخستین خبر خود قرار داد و نوشت: ایشان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تاکید کردند آمریکا و غرب در تلاش برای سرپوش گذاشتن مشکلات خود بوده و با مطرح کردن ادعای سلاح هسته ای درصدد انحراف افکار عمومی جهان هستند.

خبرگزاری “ترند” آذربایجان طی خبری به پوشش بخش‌هایی از سخنان “حضرت آیت‌الله خامنه‌ای” مقام معظم رهبری در مراسم بیست‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی پرداخت و نوشت: [حضرت آیت‌الله] خامنه‌ای در سخنرانی خود که از تلویزیون ایران پخش می‌شد گفت که نه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و نه تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا بر ایران تاثیر می‌گذارد.

این خبرگزاری آذربایجانی ادامه داد که رهبر ایران تاکید کرد: :چیزی که دشمنان ایران از آن هراس دارند، ایران هسته‌ای نیست بلکه ایران اسلامی است.

همچنین بی بی سی در گزارشی با اشاره به برگزاری بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان نوشت: غرب در پی کوچک جلوه دادن مشکلات داخلی خود با بزرگ نمایی در مسئله هسته ای ایران است.

این رسانه انگلیسی در گزارش خود تحت عنوان “غربیها در قبال برنامه هسته ای ایران دروغ می گویند” در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه کشورمان تلاش کرد تا به ادعاهای غرب درباره حق مشروع هسته ای ملت ایران بپردازد.

بی بی سی در ادامه گزارش خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره تحولات اخیر مصر و محکومیت حسنی مبارک به حبس ابد که از نزدیکان صهیونیست ها به شمار می رفت، اشاره کرد.


خبرگزاری آلمان نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب را درباره برنامه هسته ای ایران تیتر کرد و نوشت: ادعاهای غرب در این باره که ایران در پی سلاح هسته ای است، صحت ندارد.

شبکه خبری “سی ان بی سی” در گزارشی با عنوان “غرب با استفاده از برنامه هسته ای ایران در پی مخفی کردن مشکلات خود است” به ادعاها و فرافکنی های غرب در خصوص برنامه هسته ای کشورمان و بعد نظامی این برنامه پرداخت.

دیگر روزنامه های آمریکایی همچون نیویورک تایمز و واشنگتن پست نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در خصوص برنامه هسته ای ایران تیتر کردند.

شبکه خبری “سی ان ان” نیز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص دروغ غربیها در زمینه برنامه هسته ای ایران پرداخت.

از سوی دیگر رسانه های چاپ سرزمین های اشغالی همچون هاآرتض، جروزالم پست و یدیعوت آحارونوت به آن بخش از بیانات آیت الله علی خامنه ای  درباره آسیب پذیری تل آویو اشاره کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.