بازتاب رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص) ۷ در رسانه های غربی

سی ان ان:
ایران موشکهای دوربرد و دیگر انواع موشک خود را آزمایش می کند

این شبکه تلویزیونی آمریکایی از رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص) ۷ در بحبوحه بحثهای مربوط به مذاکرات هسته ای ایران خبر داد. بر این اساس در این رزمایش سه روزه حمله و دفاع از پایگاههای نظامی کویری شبیه سازی قرار می شود.

 

گلف نیوز:
ایران رزمایش موشکهای دوربرد انجام می دهد

 

این پایگاه خبری نوشت: در این رزمایش چگونگی مقابله با حملات احتمالی از سوی آمریکا و اسرائیل تمرین می شود. به ادعای گلف نیوز هدف از این رزمایش سه روزه آمادگی برای مقابله با حملات هوایی به تاسیسات هسته ای ایران است.

 

یدیعوت آحارونوت:
ایران در جریان رزمایش، موشکهای شهاب و زلزال را شلیک می کند

 

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به آغاز رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک دهها موشک از انواع مختلف برد بلند، برد متوسط و کوتاه برد در این رزمایش خبر داد. این روزنامه اقدام ایران را به عنوان پاسخی به آغاز تحریمهای نفتی اتحادیه اروپا علیه این کشور ارزیابی کرد.

 

 

کرونیکل هرالد:
بازی جنگی ایران حاوی پیام است

 

این روزنامه کانادایی با اشاره به رزمایش موشکی سه روزه ایران، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمانی قدرتمند یاد کرده است. کرونیکل هرالد به نقل از خبرگزاری های ایرانی جزئیاتی از این رزمایش منتشر کرده است.

 

بلومبرگ:


ایران برای نشان دادن آمادگی خود رزمایش برگزار می کند

 

این پایگاه اینترنتی به نقل از پرس تی وی می نویسد هدف از رزمایش سه روزه سپاه پاسداران که از امروز آغاز شده به نمایش گذاشتن آمادگی و قدرت دفاعی ایران در برابر تهاجمات خارجی است.

 

داون:
رزمایش ایران پاسخ به تهدیدهای اسرائیل و تحریمهای اروپا

 

این روزنامه پاکستانی با اشاره به جزئیات رزمایش سه روزه پیامبر اعظم ۷ می نویسد این رزمایش حاوی پیام آمادگی ایران برای مقابله با تهدید اسرائیل و اقدامات خصمانه ای است که اروپایی ها در پیش گرفته اند.

 

 

نیویورک دیلی نیوز:


ایران اسرائیل را به چالش می کشد

 

این روزنامه اقدام ایران در انجام رزمایش مذکور را پاسخ ایران به تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده و از وجود موشکهای دوبرد ایران با قابلیت هدف قرار دادن مهاجمان خبر داده است.

 

چاینا دیلی:
ایران در مقابل حمله احتمالی به اسرائیل هشدار می دهد

 

به اعتقاد نویسنده این روزنامه چینی، رزمایش موشکی ایران هشداری در مورد هر گونه اقدام نظامی علیه این کشور است. بر این اساس ایران با این اقدام خود به تهدیدهای اسرائیل پاسخ می دهد.

 

 گفتنی است همزمان با آغاز مرحله مقدماتی رزمایش موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه، از اولین ساعات صبح دوشنبه کلیه یگان‌ها و پایگاه‌های موشکی شرکت کننده در این رزمایش مراحل آماده‌سازی و نقل و انتقالات خود به مواضع از پیش تعیین شده را آغاز کردند.

 

با توجه به اینکه در رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) ۷ پایگاه هوایی شبیه‌سازی شده در کویر مورد هدف قرار خواهد گرفت، موشک‌های برد بلند، برد متوسط و کوتاه برد متناسب با مشخصات هر یک، در فواصل جغرافیایی مناسب در سطح کشور گسترش می‌یابند.

 

بنابراین گزارش در رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) ۷ ده‌ها فروند از انواع موشک‌های شهاب ۱،۲،۳، موشک فاتح، موشک تندر، موشک‌های زلزال، خلیج فارس و قیام به کارگیری خواهند شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.