بازتاب سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی در رسانه های خارجی

رییس جمهور کشورمان ساعاتی پیش در شصت و هفتمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پرداخت که این سخنان به سرعت در رسانه های خارجی بازتاب یافت.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه سی بی اس نیوز آمریکا گزارش داد: رئیس جمهور ایران حادثه ۱۱ سپتامبر را یک تراژدی دانست و گفت: اگر حادثه تلخ ۱۱ سپتامبر و لشگرکشی به افغانستان و عراق و کشتار و آوارگی میلیونها نفر اتفاق نمی-افتاد و به جای کشتن و به دریا انداختن یک متهم بدون محاکمه و اطلاع رسانی به مردم امریکا و جهان یک گروه مستقل حقیقت یاب امکان آگاهی عمومی از کیفیت حادثه و مجازات عاملان آن را فراهم می آورد؛ ذاگر از افراط گرایی و تروریسم برای پیشبرد سیاست ها استفاده نمی شد؛ اگر سلاحها به قلم تبدیل و هزینه های نظامی صرف رفاه و دوستی ملت ها می شد …

صدای آمریکا
گزارش داد رئیس جمهور ایران از شورای امنیت سازمان ملل انتقاد گسترده ای کرد و گفت: این شورا تحت سیطره شمار اندکی از دولت هاست. وی از تبعیض در این شورا انتقاد کرد.
وی همچنین اضافه کرد: اگر شورای امنیت تحت سیطره چند دولت نبود و سازمان ملل می‌توانست عادلانه عمل کند؛ اگر نهادهای اقتصادی بین المللی تحت فشار نبودند و منصفانه، کارشناسانه و بر اساس عدالت عمل می کردند؛ اگر سرمایه داران جهانی برای منافع خود، اقتصاد ملتها را به ضعف نمی کشاندند و برای جبران اشتباهات خود، ملت ها را قربانی نمی کردند.

شبکه سی ان ان هم گزارش داد: احمدی نژاد غرب را به دخالت در امور سازمان ملل محکوم کرد.

روزنامه هافینگتون پست آمریکا هم در پایگاه اینترنتی خود نوشت: رئیس جمهور ایران گفت که تهدید ملت بزرگ ایران به حمله نظامی از سوی “صهیونیست های بی فرهنگ” از نمونه های بارز این واقعیت تلخ است که آزمایش تسلیحاتِ به مراتب مخرب تر و فوق مدرن و تهدید علنی به داشتن آن و دادن وعده آشکار کردن آن در وقت مقتضی، به ادبیات تازه ای برای خالی کردن دل ملت ها برای پذیرش دوره جدیدی از سلطه بدل شده است.

شبکه ان بی سی نیوز آمریکا نیز در بازتاب این سخنرانی گزارش داد رئیس جمهور ایران به مجمع عمومی شکایت کرد که “صهیونیست های بی فرهنگ” مکررا به تهدید به حمله نظامی علیه ایران می پردازند.

فاکس نیوز آمریکا گزارش داد: محمود احمدی نژاد از امپریالسم م صهیونیسم انتقاد کرد.

وال استریت ژورنال
نوشت: رییس جمهور ایران در  نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اگر بر طبل اختلاف قومی، مذهبی و نژادی کوبیده نمی‌شد و از وجود اختلافات و بزرگنمایی آن مقاصد سوء‌ سیاسی و اقتصادی دنبال نمی شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.