بازجویی از ده‌ها تظاهرکننده مسلمان در پاریس

بالغ بر صد تن از مسلمانانی که در نزدیکی سفارت واشنگتن در پاریس دست به برگزاری تظاهرات زده بودند، تحت بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موج اعتراض‌های مردمی در کشورهای مسلمان به فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از هشت تن در این اعتراض‌ها کشته شده‌اند. موج اعتراض‌های مردمی به فیلم موهن صهیونیستی – آمریکایی در روزهای گذشته نیز در کشورهای مختلف اسلامی از جمله مصر، سودان، لبنان،‌ اندونزی، ایران، تونس، هند، پاکستان، نیجریه، مالزی، بنگلادش، کویت و برخی مناطق دیگر ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع پلیس اعلام کرد: ده‌ها مرد، زن و کودک اطراف سفارت واشنگتن در پاریس تظاهراتی برگزار کردند و با نیروهای پلیس درگیر شدند. این تظاهرکنندگان در اطراف سفارت آمریکا حضور دارند و برخی از آنها به سوی ساختمان وزارت کشور به راه افتاده‌اند. وزارت کشور فرانسه نزدیک سفارت‌خانه آمریکا قرار دارد و شمار زیادی از نیروهای پلیس در اطراف آن مستقر شده‌اند.

پلیس فرانسه حدود صد تن از تظاهرکنندگان را که اغلب آنها مرد هستند، مورد بازجویی قرار داده است.

منابع پلیس همچنین افزودند در پی درگیری‌ها در اطراف سفارت آمریکا در فرانسه سه نیروی پلیس زخمی شدند. در حال حاضر نیروهای پلیس از تردد افراد در اطراف سفارت آمریکا در پاریس جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.