بازداشت رهبران اخوان المسلمین در امارات ادامه دارد

به گفته منابع مطلع , نیروهای امنیتی امارات متحده عربی’ محمد المنصوری ‘ معاون رهبر گروه اخوان المسلمین در این کشور را اخیرا بازداشت کرد و او را تحت فشار قرار داد.

این منابع افزودند , المنصوری در نهایت مجبور به امضای تعهداتی مبنی بر توقف تمامی فعالیت های سیاسی، اسلامی و نیز ترک عضویت در گروه اخوان المسلمین شده است.

این در حالی است , شاهزاده’سلطان بن کاید القاسمی’ رهبر گروه اخوان المسلمین در امارات اوایل ماه جاری از سوی نیروهای امنیتی این کشور دستگیر و تاکنون در بازداشت اجباری بسر می برد.

به گفته منابع مطلع, از شیخ’ سلطان القاسمی’ که پسر عمومی حاکم راس الخیمه است خواسته شد تا تعهداتی در ترک فعالیت سیاسی و اسلامی خود امضا کند اما او تاکنون از این کار خودداری کرده است.

برخی فرماندهان امنیتی امارات متحده عربی بویژه ‘ ضاحی خلفان ‘ فرمانده پلیس دبی اخیرا هشدار داد , گروه اخوان المسلمین که اخیرا در مصر قدرت پیدا کرده درصدد است با کمک هواداران خود قدرت در کشورهای عربی خلیج فارس را همچون مصر و تونس به دست گیرد .

خلفان ادعا کرد , اطلاعات موثقی در دست دارد که نشان می دهد تحرک اخوان المسلمین برای به قدرت رسیدن در کویت , عربستان سعودی و امارات آغاز شده است.

از سوی دستگاه های امنیتی و پلیس امارات طی چند ماه اخیر شخصیت های هوادار گروه های اسلامی از جمله ‘ شیخ محمد عبدالرزاق صدیق’

، ‘ جمعه الفلاسی ‘ , ‘ قاضی احمد الزعابی و ‘ صلا ح الهرمودی ‘ را نیز تحت تعقیب قرار داده اند.

در همین حال تعداد دیگری از فعالان عضو انجمن های اسلامی وابسته به گروه اخوان المسلمین اخیرا از سوی دستگاههای امنیتی امارات دستگیر و سلب تابعیت شدند.

خاورم** ۲۰۴۱**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۳۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.