بازدهی ۲۸ درصدی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

۲۶م دیماه ،

بینا- آخرین وضعیت عملکرد صندوق‌های سرمایه گذاری نشان می دهد که علی رغم افزایش بازدهی این صندوق ها در ۳ ماه اخیر و کسب بازدهی ۲۸ درصدی، همچنان بازدهی این صندوق‌ها از بازدهی کل بورس کمتر بوده است.
صندوق‌های سرمایه گذاری که از ابتدای سال تا شهریور ماه و با نزول قیمت‌ها در بورس تهران وضعیت مطلوبی نداشتند و با خروج سرمایه سرمایه گذاران مواجه شده بودند، با آغاز دوباره رونق بورس در شهریور رشد پیدا کردند و بازدهی خود را ارتقا دادند.
بر این اساس و در حالی که میزان نقدینگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده بود و این صندوق‌ها با کاهش ارزش دارایی‌ها مواجه شده بودند که تازه ‌ترین آمار از عملکرد صندوق‌های سرمایه گذاری نشان می‌دهد که همزمان با آغاز رشد بورس از شهریورماه، سود این صندوق‌ها نیز افزایش پیدا کرده و میانگین بازدهی آن در سه ‌ماه اخیر به ۲۸،۷ رسیده است؛ این در حالی است که میانگین بازدهی بازار سهام در این مدت ۳۰،۴ثبت شده است.
این در حالی است که وضعیت شش ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری حاکی از آن است که این صندوق ها در ۶ ماهه اول سال ۲۳،۹ درصد بازدهی کسب کردند درحالی ‌که بازده کل بازار سهام در این مدت۵۱ درصد بوده است؛ همچنین بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در یکسال اخیر تنها ۲۹ درصد بوده اما بازدهی بورس در این مدت ۴۸،۵ درصد بوده است.
بر اساس این آمار می توان گفت صندوق‌های سرمایه‌گذاری هیچ گاه عملکرد بهتری نسبت به شاخص بورس نداشتند و نتوانسته‌اند انتظار سهامداران خود را برآورده کنند زیرا بازدهی آنها معمولا از بازدهی بورس تهران کمتر بوده است و سهامداران این صندوق ها کمتر از سهامداران بورس تهران سود کرده اند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.