بازدید بیش از ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار گردشگر از جشنواره های نوروزی در سطح کشور

۱فروردین ۱۳،

رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور از بازدید ۲ میلیون ۸۴۸ هزار و ۱۵۱ نفر گردشگر از جشن‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع گردشگری در کل استان‌های کشور از ۲۸ اسفند ۹۱ تا روز اول فروردین ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ «منوچهر جهانیان» ضمن عرض تبریک به مناسبت سال جدید به تمام زائران و مجاوران بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و ستاد تسهیلات سفر کشور امسال در راستای رضایتمندی مردم و مسافران نوروزی برنامه های متنوع و شادی را در نوروز ۹۲ درنظر گرفته اند.

جهانیان تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها می توان به جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری، برنامه‌های متنوع گردشگری و نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات اشاره کرد. 

وی افزود: البته با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه در نوروز جشنواره‌ها و جشن‌ها تا ۵ فروردین ماه ادامه خواهد یافت و پس از آن فقط نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

*بازدید بیش از ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار گردشگر از جشنواره های نوروزی در سطح کشور

رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور با اشاره به میزان بازدید گردشگران نوروزی از جشنواره‌ها و موزه‌های سطح کشور گفت: از ۲۸ اسفندماه سال ۹۱ تا پایان روزنخست فروردین ماه جاری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از موزه‌ها و کاخ موزه های سطح کشور بازدید کرده اند. 

وی افزود: همچنین در همین مدت دو میلیون و ۸۴۸ هزار و ۱۵۱ نفر از گردشگران از جشن ها و جشنواره های نوروزی و برنامه های متنوع و شاد گردشگری سطح کشور بازدید داشته اند. 

رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور با اشاره به تشدید نظارت بر واحد های اقامتی و پذیرایی خاطر نشان کرد: نظارت ها و بازدید ها از واحد های اقامتی و پذیرایی و واحد های تاسیساتی و موسسات گردشگری در راستای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران تا ۱۷ فروردین ماه امسال ادامه دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶٫۵ میلیون اقامت شب در سطح کشور فراهم کرده‌ایم، اظهار کرد: تمامی هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، کمپ‌های موقت و حتی سالن های ورزشی و خوابگاه های ادارات برای اسکان و اقامت مسافران نوروزی فراهم شده است تا با خیال راحت مسافرت داشته باشند.

جهانیان با اشاره به جایگاه خراسان‌رضوی در میزان ورودی گردشگر خارجی در سال ۹۱ گفت: در ۱۰ ماهه سال بیش از ۳ میلیون و ۷۲۹ هزار نفر از کشورهای مختلف به ایران سفر داشته اند که نسبت به سال ۹۰ از رشد ۳۲ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: استان خراسان رضوی نیز در این میان با ۵۹۹ هزار نفر گردشگر سلامت و گردشگر خارجی پذیرای بیشترین گردشگر خارجی در کشور بوده است. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.