بازدید حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی از دارالقرآن علامه طباطبایی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

قم/ واحد مرکزی خبر/ فرهنگی

حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی امروز در بازدیدهای جداگانه از دارالقرآن علامه طباطبایی ، تاسیس این مرکز قرآنی را کاری ارزنده توصیف نمودند .

منزل مسکونی علامه آیت الله محمد حسین طباطبایی با ۸۵۰ متر مربع مساحت حاوی ۸ اتاق اندرونی و خارجی است که دارالقرآن امام علی (ع) آن را از ورثه خرید و پس از بازسازی و تعمیر به دارالقرآن علامه طباطبایی تبدیل نمود .
آیت الله مکارم شیرازی در بازدید از دارالقرآن علامه طباطبایی ، تاسیس این مرکز را اقدامی ارزنده دانست و با مهم ارزیابی نمودن فعالیت های قرآنی تاکید نمود : هر کس با قرآن مانوس باشد در زندگی خیر و برکات بسیاری نصیب او خواهد شد.
وی با تجلیل از خدمات علمی و قرآنی علامه طباطبایی ، تاسیس دارالقرانی به نام ایشان را سبب برکات بسیاری ارزیابی نمود و با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران این دارالقرآن افزود : این مرکز باید در آینده برنامه های درسی ، پژوهشی ، تحقیقی و نشریاتی برای ترویج و نشر آثار و اندیشه های علامه داشته باشد .
آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم احیا و نگهداری آثار و دست نوشته های علامه طباطبایی تاکید نمود .
آیت الله سبحانی نیز در بازدید خود از این مرکز قرآنی از علامه طباطبایی و کتاب تفسیر شریف المیزان به عنوان فخر جهان اسلام یاد نمود و گفت : بیت قدیمی ایشان مصداق آیه شریفه فی بیوت اذن الله ان ترفع است و مرحوم علامه در این مکان خدا را عبادت نموده و تفسیر المیزان را نیز در این مکان نوشته است .
این مرجع تقلید با تاکید بر این که این مکان باید دارالقرآنی به معنای کامل باشد که همه شؤون قرآنی از جمله تفسیر ، تجوید و حفظ در آن برقرار باشد گفت : باید با اشخاصی که اهل قرآن می باشند مشورت نمایید و برنامه جامعی برای اداره و مدیریت این دارالقرآن داشته باشید .
این مرکز قرآنی ۲۴ آبان امسال و همزمان با سالگرد ارتحال مفسر بزرگ قرآن علامه طباطبایی با حضور مراجع عظام بطور رسمی آغاز بکار خواهد نمود .
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.