بازدید فرماندهان ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی از ناوگان نیروی دریایی چین

۱۳م اسفند ،

پس از استقرار ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در بندر ژان ژیانگ، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی دو کشور ایران وچین، بازدیدهای متقابلی از ناوگان مستقر در این بندر داشتند و با توانایی‌های رزمی، دفاعی و آموزشی یکدیگر آشنا شدند.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، ۴۰ روز دریانوردی و پیمودن ۹ هزار کیلومتر از دریاها و اقیانوس‌ها برای اثبات اقتدار و نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه تامین صلح و امنیت دریایی بین‌المللی، ماموریت ناوگروه رزمی آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با پهلو گرفتن ناو عظیم “خارک” و ناوشکن “سبلان” در بندر ژان ژیانگ در جنوب شرق چین تحقق یافت.

به گفته ناخدا یکم “امید گلستانه” فرمانده این ناوگروه، هدف این ماموریت اعلام پیام صلح و دوستی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به همه کشورهای منطقه شرق و جنوب شرق آسیا و همچنین حفظ امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی برای شناورهای دریایی و نفتکش‌های ما در این منطقه و تنگه مالاکا است و بخش دیگر این ماموریت نیز جنبه آموزشی برای دانشجوبان در دوره کارورزی دارد.

ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شامل ناو پشتیبانی رزمی خارک که بزرگ‌ترین ناوپشتیبانی دریایی در خاورمیانه است و همچنین ناوشکن مجهز سبلان از اوایل بهمن ماه قبل به دعوت رسمی ارتش خلق چین، با ۷۵۰ نیرو از جمله بیش از ۲۰۰ دانشجوی پنج رشته دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی(ره) برای اولین بار ماموریت خاوردور را تجربه کرد.

پس از استقرار ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در بندر ژان ژیانگ، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی دو کشور بازدیدهای متقابلی از ناوگان مستقر در این بندر داشتند و با توانایی‌های رزمی، دفاعی و آموزشی یکدیگر آشنا شدند.

فرمانده ناوگروه به همراه فرماندهان ناوگان خارک و سبلان و هیات همراه در دیدار با دریادار “جانگ چیان شو” معاون ستاد فرماندهی منطقه جنوب نیروی دریایی ارتش چین دربارهٔ همکاری‌های دوجانبه برای حفظ و تقویت امنیت دریایی منطقه ای تبادل نظر کردند.

فرمانده ناوگروه ایران به نمایندگی از امیر دریادار “حبیب‌الله سیاری” فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ناوگان نیروی دریایی چین دعوت کرد از جمهوری اسلامی ایران بازدید داشته باشند.

معاون ستاد فرماندهی منطقه جنوب نیروی دریایی ارتش چین در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی، از همکاری‌های نیروی دریایی دو کشور به ویژه در بخش آموزش استقبال کرد.

همچنین فرماندهان ناوگروه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شهردار بندر ژان ژیانگ دیدار و گفتگو کرد.

شهردار شهر ژان ژیانگ، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مقتدر با ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، تجاری و فرهنگی و نظامی دانست و گفت: به نمایندگی از مقامات دولت و نزدیک به هشت میلیون نفر جمعیت این شهر از حضور ناوگان دریایی ارتش ایران در چین استقبال می‌کنیم و این اقدام را نشانه اراده دو کشور برای تقویت دوستی و همکاری تهران و پکن در همه زمینه‌ها می‌دانیم.

ناخدا یکم گلستانه فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، پیشینه کهن روابط بازرگانی و فرهنگی ایران و چین را پشتوانه خوبی برای گسترش همکاری‌های دو کشور دانست.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.