بازدید دوره‌ای کمیسیون امنیت ملی از “روند توسعه‌ای مراکز هسته‌ای” مستمر خواهد بود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند توسعه‌ای مراکز هسته‌ای کشور بازدید دوره‌ای و مستمر خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در حالی پس از روی کار آمدن دولت یازدهم قطار مذاکرات هسته‌ای به ایستگاه هفتم رسیده که طرف غربی درصدد است خارج از چارچوب مذاکرات جاری، برخی مباحث مد نظر و آرزوهای پوشالی خود را نیز در این مذاکرات بگنجاند.

توان دفاعی، موشک‌های بالستیک، میزان و سطح توسعه‌ مراکز هسته‌ای ایران و… از جمله مواردی است که طرف غربی می‌خواهد در مذاکرات ۱+۵ با ایران به آن‌ها پافشاری کند اما جمهوری اسلامی ایران با استناد به اصل دفاع از حقوق مشروع ملت ایران اجازه طرح چنین موضوعاتی را نداده و  نخواهد داد کما اینکه دور اخیر مذاکرات هسته‌ای دلیلی بر این ادعاست.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که طبق ماده ۵۳ آیین‌نامه داخلی مجلس برای انجام وظایف محوله در محدوده سیاست و روابط خارجی دفاع، اطلاعات و امنیت تشکیل شده اخیرا بازدیدی از مراکز حساس و هسته‌ای کشورمان را در دستور کار قرار داده و تاکنون از مراکز هسته‌ای فردو و نطنز بازدید کرده است.

در این راستا محمدرضا محسنی‌ثانی به باشگاه خبرنگاران گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایتهای هسته‌ای فردو و نطنز بازدید کرده و بنا دارد از روند توسعه‌ای مراکز هسته‌ای بازدید کند و ببینند که آیا توسعه پیش می‌رود یا نه.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: بازدید کمیسیون امنیت ملی از روند توسعه‌ای مراکز هسته‌ای کشور مستمر خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.