بازرس قضایی کل کشور: تبعیض در سیستم قضایی جایی ندارد

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی دستگاه هایی که از دولت تغذیه می کنند، موظف به رعایت حق مردم بوده و نباید از چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی خارج شوند.

وی اظهار کرد: احیای حقوق مردم، الویت اصلی برنامه های بازرسی قضایی کشور است که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

بازرس قضایی کل کشور اضافه کرد: بدون تردید می توان گفت، سیستم قضایی کشور بهترین نهادی است که در آن خدمت بی منت برای مردم ارائه می شود و برخلاف تبلیغات مسموم دشمنان این سیستم برای صیانت از حقوق ملت از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

وی با بیان اینکه رعایت حق، قانون و حقوق مردم ضرورتی اجتناب ناپذیر است گفت: برخورد صحیح، همراه با سعه صدر می تواند فضای سالم و مطمئنی برای شاکی و متشاکی فراهم کند.

حجت الاسلام ذاکر ادامه داد: نباید با برخورد خشن ایجاد نارضایتی کرد، نباید وضع به گونه ای باشد که افراد به دلیل برخوردهای ناشایست از مطالبه حقوق خود منصرف شوند.

بازرس قضایی کل کشور اظهار کرد: قدرت و مسوولیت برای حل مشکل مردم و تکریم ارباب رجوع به افراد واگذار می شود و استفاده از این قدرت برای تبعیض و رفتارهای غلط در سیستم قضایی جایی ندارد.

وی گفت: بسیاری از قوانین کیفری و مجازات اسلامی اصلاح شده اند و سیستم قضایی کشور می رود تا برای احیای حقوق ملت و برقراری احکام اسلامی قدم های بزرگی بردارد.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده دوره هشتم مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اخیرا طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به سمت بازرس قضایی کل کشور منصوب شده است.

۸۱۳۵/۵۸۳/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۱۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. رضا مختارزاده:

    با سلام و آرزوی موفقیت روز افزون برای زحمتکشان قضایی کشور بخصوص قوه قضاییه . بنده از ۲۲بهمن ماه سال نود و دو در دادسرای ارومیه در بازپرسی شعبه نهم پرونده تحت عنوان آدم ربایی اخذ سند به عنف سرقت اموال داخل خودرو وسرقت دوربین فیلم برداری که داخل آن فیلم خانوادگی و ناموسی اینجانب میباشد. پرونده دارم و همه چی اثبات و حکم قرار مجرمیت نیز صادر شده است . ولی متاسفانه تا بحال با سپری شدن چهار سال .دادسرای ارومیه از دستگیری این باند عاجز مانده .این در حالی است که رییس این باند دارای ۱۱ فقره محکومیت کیفری میباشد . لذا استدعا دارم وملتمسانه از شما خواستار ارجاع پرونده اینجانب به بازرسی کل کشور مرا یاری فرمایید. با تشکر مختارزاده
    ش پرونده: ۹۳۰۱۶۶/پ
    شماره تماس: ۸۷۱۵ ۷۸۱ ۰۹۲۱

  2. سید علی علوی:

    کاملا موافقم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.