بازسازی خوزستان از اولویت های وزارت راه و شهر سازی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بنادر دریایی خوزستان دارای ظرفیت های مهم و سودآوری برای کشور می باشند و کشورهای شرقی و غربی را از طریق خلیج فارس به هم مرتبط می کنند.


به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران وزیر راه و شهر سازی در بازدید از بندر آبادان افزود: بندر امام خمینی با ظرفیت ۵۸میلیون تن تخلیه کالا جزءبنادر استراتژیک کشور محسوب میشود که در حوزه ترانزیت کالا باید توجه ویژه ای به آن شود.
آخوندی در بازدید از فرودگاه آبادان نیز با بیان این اینکه باید بخش های حمل نقل دریایی ،ریلی و جاده ای با هم هماهنگ باشند ،گفت: با این کار علاوه بر یکپارچه کردن مسیرهای حمل و نقل میتوانیم با جذب سرمایه گذاران بخشهای خصوصی را فعالتر کنیم.
عباس احمد آخوندی در ادامه از تشکیل کارگروه مستقلی برای مطالعه بر روی  امنیت مسیرهای جاده ای کشور خبر داد و افزود : پس از تکمیل شدن این مطالعات مردم را در جریان آخرین وضعیت راه های کشور قرار خواهم داد.
وی باز سازی اقتصادی و اجتماعی استان خوزستان از طریق حمل و نقل دریایی ،ریلی و جاده ای  را از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهر سازی دانست و گفت: برای تکمیل طرح خط آهن شلمچه -بصره باید با مقامات کشور عراق به توافق برسیم تا حمل و نقل از این مسیر رونق بیشتری بگیرد.
بازدید ازپایانه مرزی شلمچه و گمرک خرمشهر نیز آخرین مقصد وزیر راه و شهر سازی بود.
قرار است درآینده بخش عمده ای از صادرات کالاهای غیر نفتی از طریق پایانه مرزی شلمچه  انجام شود این پایانه تاکنون بیش از  ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.