بازسازی مسکن روستایی استان البرز

۳۱فروردین۱۳،

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان البرز، گفت: امسال ۱۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت در این استان بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

به گزارش Consbank، حیدر حامدی گفت: استان البرز دارای ۳۹۱ روستا است که از این تعداد ۲۸۷ روستا دارای سکنه و بقیه به صورت تک خانوار می باشند. وی افزود: بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان از سال ۸۴ تاکنون در حال انجام است.

حامدی خاطرنشان کرد: هم اکنون برای بازسازی هر یک از این واحدها ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: هر چند مبلغ تسهیلات مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی کافی نیست و باید افزایش یابد اما تاکنون دستورالعملی دراین زمینه دریافت نشده است.

حامدی یادآور شد: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی برای پیشگیری از خسارات و تلفات احتمالی در زمان وقوع حوادث طبیعی به ویژه زلزله بسیار اهمیت دارد بنابراین باید توجه ویژه‌ای در این زمینه در استان صورت بگیرد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان البرز میزان سود بانکی تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را پنج درصد اعلام کرد و افزود: هماهنگی لازم برای پرداخت به موقع وام‌ها با بانکهای عامل و دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

حامدی اضافه کرد: متقاضیان واجد شرایط با در دست داشتن نقشه و پروانه ساختمانی می‌توانند برای تشکیل پرونده و کسب اطلاعات بیشتر به بنیاد مسکن محل سکونت خود مراجعه کنند. وی گفت: تاکنون حدود ۷۰۰۰ پرونده به بانکهای عامل برای بهره‌مندی از این تسهیلات معرفی شده‌اند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.