بازنگری و حذف بعضی رشته های فناوری نوین مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

بازنگری رشته های فناوری نوین و بررسی حذف و یا اضافه شدن بعضی از رشته ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تفسیری خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛عباس لطفی مدیر گروه فناوری نوین صبح امروز طی سخنرانی در گردهمایی مدیران و روسای کمیته های برنامه ریزی آموزش عالی که در سالن همایش وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: از سال ۱۳۸۶ در معاونت آموزشی گروه های فناوری تشکیل شد که وظیفه آن سامان دهی و بحث آمایش آموزش عالی بود به طوری که در سال ۱۳۸۸ این گروه به گروه فناوری نوین با ۵ کمیته که زیر مجموعه های آن زیست فناوری، نانو تکنولوژی و کمیته IT بوده تشکیل شد.

وی افزود: محور فناوری های متمرکز شده در این گروه فناوری نوین در بخش هایی از جمله به روز رسانی ، غنی سازی، بومی سازی و ارزش مداری متمرکز شده که فناوری های نوین بر اساس این ۴ مقوله مورد بازنگری قرار گرفتند و بر اساس برنامه های تازه و با توجه به مزایای نسبی توانمندی منطقه ای و پتانسیل های نرم افزاری در هر استان مورد بررسی قرار گرفتند و البته با توجه به نیاز کشور بعضی از رشته های درسی تازه اضافه و بعضی از رشته هایی که قابلیت حذف دارند در دست بررسی قرار گرفتند.

 بیوتکنولوژی کشاورزی در مقطع ارشد در حال بازنگری است

لطفی در ادامه با آماری از تعداد دانش آموختگان رشته های مختلف فناوری اشاره نمود و گفت: در سال ۱۳۸۹، ۱۶۰۰ نفر از دانش آموختگان در زمینه زیست فناوری و رشته های مرتبط که شامل ( زیست فناوری، زیست پایه،  زیست فناوری علوم انسانی و صنعت و محیط زیست بود) در دانشگاه های مختلف مشغول تحصیل بودند.

وی افزود: همچنین در سال ۸۹ ، ۲۶۰۰ دانش آموخته کارشناسی ارشد و ۱۱۰۰ دانش آموخته دکتری در دانشگاه ها کشور وجود داشت چنانچه از سال ۸۴ تا ۸۸، ۱۵۰۰ دانشجو در مقطع ارشد و ۳۶۰ دانشجو در مقطع دکتری در رشته های مختلف فناوری مشغول تحصیل بوده اند و هم اکنون ما شاهد رشد علمی دانشجویان در عرصه فناوری هستیم.

لطفی تصریح نمود: از ابتدای تاسیس این گروه تا سال ۸۹ هزار نفر نیروی انسانی متخصص مشغول کار بوده اند چنان چه در رشته های تازه در مقطع ارشد زیست فناوری صنعت و محیط زیست و کارشناسی زیست فناوری بین ۵۰ تا ۶۰ درصد فناوری به وجود آمده است.

وی خاطر نشان نمود: در مقطع ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی در حال بازنگری است و در مقطع دکتری میرو بیوتکنولوژی صنعتی تصویب و در مقطع ارشد مهندسی بافت در حال اجرا است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.