بازیگر‌ سیاستمدار سیاستمدار بازیگر

جام جم آنلاین: آرنولد شوارتزنگر جزو معدود بازیگران سینما (آن هم در ژانر اکشن و نه ژانر اجتماعی و سیاسی)‌ است که پس از موفقیت در رشته سینما، فعالانه در دنیای سیاست به کار پرداخت و توانست تا حد فرمانداری ایالت کالیفرنیا خود را بالا بکشد.

آن دسته از بازیگران سینما که گوشه چشمی هم به دنیای سیاست دارند، معمولا در کنار جریانات و اتفاقات سیاسی حرکت می‌کنند و خودشان را خیلی درگیر مسائل عملی دنیای سیاست نمی‌کنند، اما آرنولد (که اتفاقا اصلیتی غیرآمریکایی دارد و اتریشی‌تبار است)‌ حرفه سیاست را مصمم دنبال کرد.

بعد از آن که فرماندار کالیفرنیا شد، با دنیای سینما به صورت غیررسمی خداحافظی کرد. با آن که این قهرمان سابق اکشن در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ (و پس از «ترمیناتور ۳»)‌ تا ۲۰۰۹ فقط در کمدی اکشن «دور دنیا در ۸۰ روز» (نسخه دوباره‌سازی شده یک فیلم موفق کلاسیک، با بازی جکی چان در نقش اصلی)‌ و در یک نقش کوتاه بازی کرد، اما حضورش در دنیای سیاست، از این هم کم‌رونق‌تر بود.

تحلیلگران سیاسی و سینمایی، حضور آرنولد در دنیای سیاست را حضوری غیرفعال ارزیابی می‌کنند که حاصل چندانی (نه برای خود آرنولد و نه برای مردم عادی یا اهالی سینما)‌ به همراه نداشت، آرنولد سال ۲۰۱۰ با قسمت اول «بی‌مصرف‌ها» دوباره به صورت جدی به دنیای سینما برگشت، اما او در هر دو قسمت فیلم، در کنار یک دو جین از بازیگران مطرح قدیمی ژانر اکشن به ایفای نقش پرداخت.

به همین دلیل قسمت اول و دوم بی‌مصرف‌ها را نمی‌توان فیلمی از آرنولد ارزیابی کرد. اولین فیلم مهم این بازیگر در نقش اصلی، «آخرین راست‌ قامت» به کارگردانی «جی وون کیم» است که با حال و هوای اکشن و دلهره‌آور خود، ۱۸ ژانویه سال جدید میلادی به روی پرده سینماها می‌رود.

آرنولد در این فیلم در نقش کلانتر سن و سال دار سمجی ظاهر می‌شود که در مرز مکزیک با سوداگران و دلالان مواد مخدر درگیر می‌شود.

منتقدان سینمایی می‌گویند به احتمال زیاد این فیلم، تکلیف آرنولد را با دنیای سینما و تماشاگران آن روشن خواهد کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.