بازی انتخاباتی اوبا در صحنه افغانستان

جام جم آنلاین: یک بازی انتخاباتی دیگر از سوی اوباما در صحنه افغانستان آغاز شد،رئیس جمهور آمریکا که شب گذشته بدون اعلام قبلی و سرزده وارد کابل شد، ادعا کرد که شکست القاعده نزدیک است.او حتی گفت که زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیز فرا رسیده است.

به گزارش جام جم آنلاین در حالی که سال گذشته در همین زمان بود که از سوی کاخ سفید اعلام شد بن لادن رهبر گروه القاعده در پاکستان توسط نیروهای ویژه آمریکایی کشته و سپس جنازه وی در آب انداخته شده است،اوباما رئیس جمهور آمریکا شب گذشته و همزمان با نخستین سال کشته شدن بن لادن وارد افغانستان شد و در یک اقدام تبلیغاتی گفت؛زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان فرا رسیده است.

سال گذشته در همین زمان بود که سران کاخ سفید دور یک میز جمع شده بودند و به طور زنده و مستقیم بیننده برنامه مهیج عملیات نیروهای ویژه آمریکا در نقطه‌ای از خاک پاکستان برای کشتن بن لادن رهبر گروهک القاعده بودند.

بن لادنی که به گفته هیلاری کلینتون، آمریکا این موجود را پرورش داده بود.هر چند واقعیات بسیاری از ناگفته‌های بن لادن و گروهک تروریستی القاعده پس از کشتن مبهم وی توسط نیروهای آمریکایی مکتوم ماند، اما همین ابهامات در اذهان افکار عمومی باعث شکل گیری پرسش‌های بسیاری شده است.

“باراک اوباما” که شب هنگام وارد کابل شد و به پایگاه نظامی بگرام رفت و سپس صبح زود افغانستان را ترک کرد اعلام کرد که شکست القاعده نزدیک است.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به کاهش تعرضات طالبان، افزایش قدرت نیروهای امنیتی افغان و مرگ بن لادن و بسیاری دیگر از سران ارشد القاعده، اعلام کرد که زمان انتقال نظامیان آمریکایی از افغانستان فرا رسیده است.

سخنان اوباما در خصوص طالبان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این رسانه‌های خبری از مذاکرات صلح آمریکا و طالبان خبر داده‌اند.

در حالی که همچنان ابهامات بسیاری درباره حمله به برج‌های دوقلو و مرکز تجارت جهانی در آمریکا مطرح است گفت:شکست تروریست هایی که در تاریخ ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به آمریکا حمله کردند، نهایتا دست یافتنی خواهد شد.

این وعده‌های اوباما در تحلیل کارشناسان اینگونه مطرح می‌شود که رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که ۱۶ آبان امسال برگزار می‌شود،با وعده خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و وعده شکست تروریست‌ها قصد دارد تا وجهه از دست رفته خود را بازیابد.

اوباما در این سفر چند ساعته با حضور در کاخ ریاست جمهوری افغانستان سند همکارى‌های‌ استراتژیک میان کابل – واشنگتن را با “حامد کرزی” رئیس جمهوری افغانستان امضا کرد. بر اساس این توافقنامه مأموریت نظامی آمریکا در افغانستان کاهش می‌یابد اما پشتیبانی طولانی مدت واشنگتن از دولت کابل را ساماندهی می کند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: مردم افغانستان پس از انتقال کامل روند واگذاری امنیت، شاهد حضور نظامیان، کاروان‌های نظامیان خارجی و گشت این نظامیان در جاده‌ها و شهرها نخواهند بود.

این سند باید در پارلمان افغانستان نیز به تصویب نمایندگان برسد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.