بازگشایی مجدد سفارت ایران در موگادیشو/ افتتاح ساختمان هلال احمر ایران در سومالی

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه مسافرت خود iبه کشورهای آفریقایی صبح امروز (چهارشنبه) وارد موگادیشو شد و با “حسن شیخ محمود” رئیس جمهور سومالی ملاقات کرد.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، علی اکبر صالحی در این دیدار با تبریک انتخاب رئیس جمهور جدید، از طرف مردم و دولت و رهبری کشورمان برای دولت و مردم سومالی آرزوی توفیق و ثبات و حل مشکلات کرد و کمک‌های انسان‌دوستانه مردم ایران در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری برای حمایت از مردم سومالی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز آمادگی برای ارائه هرگونه کمک انسان‌دوستانه  iبه دولت و ملت سومالی، از بازگشایی مجدد سفارت ایران و افتتاح ساختمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در موگادیشو در این مسافرت خبر داد.

وی همچنین دعوت احمدی نژاد برای مسافرت رسمی رئیس جمهور سومالی iبه کشورمان را iبه حسن شیخ محمود ابلاغ کرد.

حسن شیخ محمود نیز در این ملاقات با اشاره iبه روابط تاریخی دو کشور از دولت و ملت ایران بخاطر کمک‌های انسان‌دوستانه iبه سومالی تشکر کرد و مسافرت صالحی iبه موگادیشو و بازگشایی سفارت را نشانه علاقه و همکاری‌های خوب دو کشور دانست.

وی همچنین از دعوت رئیس جمهور کشورمان تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت مناسب iبه ایران مسافرت کند.

رئیس جمهور سومالی حل مسائل اساسی در سومالی، همچون برقراری ثبات و امنیت و راه‌اندازی مؤسسات مختلف بویژه در امور اقتصادی را از اولویت‌های اصلی این کشور دانست.

 لازم iبه ذکر است، شرکت در ضیافت ناهار رئیس جمهور سومالی، ملاقات با اول وزیر و رئیس مجلس سومالی، حضور در مراسم بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در موگادیشو و افتتاح ساختمان سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه‌های صالحی در مسافرت iبه این کشور است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.