بازگشت تاجیک با فالکن خصوصی به ایران/ صالحی به استقبال می​رود

۲۸م آذر ،

سفیر سابق کشورمان در اردن که مدت ها در انگلیس بازداشت بود ساعت ۱۲ و نیم امشب وارد فرودگاه مهرآباد تهران می گردد.

محمدحسین تاجیک، برادر زاده وی به خبرآنلاین گفت: آقای تاجیک با یک هواپیمای فالکن خصوصی و غیردولتی بدون خانواده وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد و در ترمینال این فرودگاه مورد استقبال قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مراسم استقبال رسمی از تاجیک توسط وزارت امور خارجه برگزار می​شود، گفت: بنده از جزییات مراسم وزارت خارجه اطلاعی ندارم ولی آنچه مشخص است این که مراسم استقبال در «سالن تشریفات ترمینال یک فرودگاه مهرآباد» برگزار می گردد.

تاجیک با بیان اینکه تلاش خانواده بر این بود که مراسم استقبال از عمویش به صورت خانوادگی و خودجوش انجام شود، گفت: الان هم اقوام، دوستان و همکاران سابق و فعلی آقای تاجیک برای استقبال از ایشان با هم هماهنگ می باشند تا به صورت خودجوش مراسم را برگزار کنند.

وی گفت: قصد داریم با حراست فرودگاه هماهنگی کرده و برای استقبال وارد باند فرودگاه شویم تا مراسم اولیه استقبال همان جا انجام شود.

تاجیک در عین حال گفت: آن طور که به ما اطلاع دادند آقای دکتر صالحی وزیر امور خارجه و بعضی از معاونین این وزارت خانه برای استقبال به فرودگاه مهرآباد خواهند آمد. همچنین همکاران و دوستان آقای تاجیک در وزارت خارجه و نیز مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارگان های مختلف نیز حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به ارتباطات وسیع تاجیک در ایران به لحاظ سابقه مدیریتی گفت: قطعا در مراسم استقبال از طیف های مختلف مسئولان و مردم حضور خواهند یافت. حتی کاپیتان شهبازی آخرین ساعات شب قبل با من تماس گرفته و اعلام آمادگی کرد برای هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم کمک کند. همچنین خانواده برخی از مسئولان ایرانی ربوده شده در خارج از کشور، از جمله خانواده اسراء لبنانی و نیز همسر آقای عسگری هم در مراسم استقبال از آقای تاجیک حضور خواهند یافت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آقای تاجیک به تنهایی قصد بازگشت به کشور را دارند؟، گفت: برای بازگشت همسر و فرزند شان یکسری ملاحظات وجود داشت که تصمیم بر آن شد یا از طریق ایران ایر یا در یک زمان دیگر به کشور باز گردند.

وی دربارهٔ هواپیمایی که تاجیک با آن به ایران باز می گردد هم توضیح داد: هواپیمای فالکنی که آقای تاجیک را از لندن به تهران منتقل می کند، متعلق به یکی از اشخاص داخل کشور است که در اختیار ایشان گذاشته اند.

وی با اشاره به برنامه وزارت خارجه برای برگزاری یک نشست خبری در پاویون فرودگاه مهرآباد گفت: آن طور که من اطلاع دارم قرار است به محض ورود آقای تاجیک مصاحبه ای با حضور شبکه های مختلف صدا و سیما و نیز رسانه های مختلف در پاویون فرودگاه مهرآباد برگزار شود که برگزار کننده آن وزارت امور خارجه است.

وی دربارهٔ برنامه های بعد از ورود تاجیک به ایران گفت: قطعا به همراه دوستان و همکاران آقای تاجیک برنامه های مختلفی بعد از ورود به خاک کشور برگزار می کنیم. ولی اینکه این برنامه ها تحت حمایت ارگان خاصی باشد، نه ضرورت آن را دیدیم و نه مصلحت می دانیم. بنابراین برنامه ها کاملا خودجوش است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.