بازگشت رونق به سینماهای شهرستان ها

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران– گروه ادب و هنر:
پس از ماه‌ها رکود و کسادی، سینماها با اکران کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه پررونق شدند.

 پیش از اکران این فیلم، گرچه فیلم «خوابم می‌‌آد» در تهران با استقبال قابل قبولی مواجه شده بود ولی امتناع حوزه هنری از اکران این فیلم باعث شد وضعیت سینماهای شهرستان ها‌ تفاوت چندانی با کسادی فصل بهار نداشته باشد. عروسک‌های محبوب که پس از ۱۰سال دوباره به سینما آمده بودند موفق شدند یک تنه بار نفروختن فیلم‌های دیگر را به دوش بکشند.

برخی از مدیران سالن‌های سینما اعلام کردند اکران کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه باعث شده تا حقوق کارکنان سینما که چند ماه عقب افتاده بود پرداخت شود. این نکته در سینماهای شهرستان ها نمود بیشتری داشت و مقایسه رقم فروش فیلم‌ها در سینماهای خارج از پایتخت شهریورماه با ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که به یمن اکران کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه‌ سینما توانسته قدری نفس بکشد و از وضعیت ناگواری که دچارش شده بود خارج شود.همراه کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه، دو فیلم ضدگلوله و بی‌خداحافظی نیز اکران عمومی شده‌اند که به لحاظ فروش، قابل مقایسه با فیلم طهماسب و جبلی نیستند.

در این میان ضدگلوله که یک کمدی جنگی خوش‌پرداخت است وضعیت به مراتب بهتری از بی‌خداحافظی دارد که جز استفاده از محبوبیت رضا صادقی برگ برنده دیگری برای جذب مخاطب ندارد.خوابم می‌آد با معدود سالن‌هایی که در تهران در اختیار داشت در آخرین روزهای اکرانش موفق شد به رقم دومیلیارد تومان فروش در پایتخت برسد که رقم قابل قبولی به شمار می‌آید.خوابم می‌آد در شهرستان‌ ها نیز با وجود سالن‌های محدودش بالای ۹۰۰میلیون تومان فروخت؛ رقمی که در طول بیش از دوماه اکران به دست آمد و کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه دو هفته‌ای از آن گذر کرد.همچنین باید به بسته شدن پرونده اکران فیلم‌های «شور شیرین» و «همه چی آرومه» اشاره کرد. فیلم جنگی شور شیرین بی‌بهره از جذابیت‌های تجاری سینما و بازیگر پولساز در مجموع تهران و شهرستان ها به فروش قابل قبولی دست یافت. البته این فروش در شرایط غیرطبیعی اکران به دست آمد. همه چی آرومه هم به سرنوشت اغلب کمدی‌های سخیف سال‌های اخیر دچار شد و نتوانست به عنوان یک فیلم تجاری تماشاگران پرتعدادی را جذب کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.