بازگشت ساعت کار در ادارات به روال قانونی، سبب افزایش بهره‌وری در جامعه است

فروردین ۱۴۰۳

ساعت کار در کشور بعد از اینکه توسط دولت دهم یک ساعت و نیم کاهش یافت و با وجود اظهارات متفاوت مبنی بر بازگشت به ساعت کاری قبلی تغییری درآن ایجاد نشد این بار توسط دولت یازدهم به روال سابق بازگشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، یکی از موثرترین عوامل در افزایش راندمان کار و نیز فعالیت بیشتر جهت پیشبرد اهداف مورد نظر کارگاه‌ها و ادارات به طور قطع بازگشت ساعت کار به روال قبل است.
کاهش یک ساعت و نیمه ساعت کار در سال ۸۹ بنا بر دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا رخ داد که سهم کمی در کاهش آلودگی ایفا کرد و انتظارات در کاهش آلودگی را برآورده نساخت.
این کاهش ساعت کار در حالی صورت گرفت که طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ساعات کار کارمندان دولت ۴۴ ساعت در هفته بوده و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌شود و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی‌ربط است.
از سویی افزایش پیک ترافیک همزمان با تغییر ساعات کار ادارات، تردد ۲۲ هزار اتوبوس و تاکسی فرسوده در تهران، طرح‌های پلیس برای بازگشایی مدارس، ماجرای معاینه فنی‌های تلفنی، طرح ساماندهی حمل و نقل عمومی و انتقاد از فعال نشدن سرویس ادارات مهم‌ترین مشکلات مطرح شده توسط پلیس راهور تهران است.
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران: با توجه به افزایش ساعات کار ادارات به ساعت ۱۶ و تقارن این زمان با آغاز پیک ترافیک عصرگاهی تهران، ترافیک در معابر شهری افزایش پیدا می‌کند. تعطیلی همزمان ادارات و مدارس سبب می‌شود ترافیک به شدت افزایش یابد. کاهش طول روز در ۶ ماهه دوم یکی دیگر از عوامل افزایش ترافیک عصرگاهی و تغییر پیک ترافیک است.
محمدباقر نوبخت – سخنگوی دولت و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور- ساعات کار را از جمله عوامل موثر در بهره‌وری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تقلیل رشد اقتصادی به یک دهم درصد و با توجه به این که با محدودیت منابع در سرمایه‌گذاری مواجه هستیم، انتظار داریم که به طرق مختلف بهره‌وری از جمله بهره‌وری نیروی انسانی افزایش پیدا کند.
وی افزود: متأسفانه مطالعات انجام شده در ماه‌های قبل بیانگر واقعیتی مبنی بر اینکه تعداد ساعات کار کارکنان دولت بر اساس مصوبه صریحی که در ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری وجود دارد، باید ۴۴ ساعت باشد، اما عملاً کمتر از ۴۴ ساعت است.
از این رو اهالی کار و تلاش بر اساس ابلاغ تازه بر طبق روال قانونی کار خود را از ساعت ۷:۳۰ دقیقه آغاز و تا ساعت ۱۶ به پایان می‌برند.
تولید ملی و همچنین دستیابی به اقتصاد پویا وابستگی مستقیم به میزان ساعت کار دارد و در آینده شاهد افزایش تولید ملی و نیز ارتقای اقتصاد جامعه خواهیم بود.
عقیل توحیدیان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. صدف طاهري:

    با سلام
    به نظرمن زمانی که ساعت کار کاهش یافت برنامه ی غذا و سرویس حذف شد ، امروز که به روال قبل برگشته چه بهتر بود همه ی این حذف شده ها هم دوباره برگردونید به قبل .
    یه مساله ی دیگر اینکه تعداد زیادی از ماها از کرج ورامین و ساوه و شهرهای اطراف تهران هستیم ایکاش دولت تدبیر وامید درنظرداشت که ما از اذان صبح باید حرکت کنیم برای تهران و اذان مغرب باید برسیم خونه هامون.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.