بازگشت قیمت لبنیات به قبل تا ۲ روز دیگر

رئیس سازمان صنعت استان تهران از بازگشت قیمت لبنیات تا دور روز دیگر خبر داد و گفت: کارخانجات لبنیات گرانفروش ۱۰ میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

ید‌الله صادقی در گفت‌وگو با فارس در خصوص افزایش قیمت محصولات لبنی اظهار داشت: پیگیری و بررسی‌های قیمت محصولات لبنی براساس قیمت شیر خام انجام شده است و تا دو روز دیگر کلیه کارخانجات لبنیات باید قیمت‌ها را اصلاح کنند.

وی افزود: در حال حاضر متوسط قیمت شیر خام هزار تومان است و بر همین اساس باید قیمت محصولات لبنی تعیین شود اما در چند کارخانه شاهد گران‌فروشی بودیم لذا چند کارخانه لبنیات ۱۰ میلیارد تومان جریمه شدند و پرونده آنها به تعزیرات تحویل داده شد.

صادقی در پاسخ به این سوال که قیمت شیر خام براساس مصوبه تنظیم بازار باید ۷۵۰ تومان باشد گفت: ۷۵۰ تومان برای ۳٫۲ درصد چربی و بار میکروبی یک میلیون است اما چون در تهران دامداری‌ها صنعتی‌ هستند بار میکروبی زیر صد هزار است و به ازای هر صد هزار کاهش بار میکروبی ۱۰ تومان جایزه به قیمت شیر و به ازای هر دهم درصد افزایش چربی ۱۰ تومان جایزه چربی به آن اضافه می‌شود که با هزینه حمل قیمت شیر خام حدود ۹۰۰ تومان برای واحد تولیدی تمام می‌شود اما دامداران این قیمت را اجرا نمی‌کند و معتقدند که قیمت نهاده‌های دامی افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد و به دلیل کاهش تولید شیر، دامداران در قیمت تمام شده شیر حباب ایجاد کرده‌اند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.