بازگشت مجدد مددجویان فعال دربخش فرهنگی به زندان تنهایک ونیم درصد است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ‘سیدعلی تهامی’ روز شنبه در آیین گشایش مجتمع فرهنگی و آموزشی جانباز شهید ‘رضا دوست محمدی’ در زندان مرکزی کرمان افزود: این درحالی است که بازگشت مجدد مددجویان عادی به زندان ها در کشور ۱۹ تا ۲۱ درصد است.

وی اظهار داشت:انجام فعالیت های فرهنگی در زندان ها زمینه دستیابی به اهداف مورد نظر این سازمان در حوزه اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت سعادتمندانه آنان به زندگی فردی و اجتماعی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه هیچ کس در هیچ موقعیتی از آموزش بی نیاز نیست، گفت: آموزش نیازی همگانی، عذر ناپذیر و بدون محدودیت زمانی، مکانی و سنی است.

وی در ادامه گفت: ۱۶ فعالیت از مجموع ۱۷ فعالیت فرهنگی تعریف شده در مجموعه زندان ها، با روش های نوین آموزش فرهنگی مطابق است.

حجت الاسلام تهامی همچنین با اشاره به اینکه در فعالیت های فرهنگی زندان ها، زندانبانان و مددجویان اساسی نقش دارند، گفت: زندانبانان باید براساس برنامه ریزی آموزشی و نیز برطرف کردن موانع و مشکلات آموزشی مددجویان اقدام کرده و امکانات آموزشی موردنیاز مددجویان زندان ها را فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، بیان کرد: تلاش های انجام شده در حوزه ایجاد امکانات مورد نیاز آموزشی برای مددجویان زندان ها بسیار خوبی بوده است.

وی تصریح کرد: مددجویان نیز باید با مشارکت در فعالیت های فرهنگی در توسعه فعالیت های فرهنگی زندان ها ایفای نقش کنند.

وی افزود: براساس تفاهم نامه سازمان زندان ها و سازمان دارالقرآن، متون مشترکی که بین سازمان دارالقرآن و زندان ها تهیه شده، به طور برنامه ریزی شده اجرا می شود.

حجت الاسلام تهامی، گفت: تلاش های خوبی در مجموعه زندان های کشور برای ایجاد امکانات ورزشی، فرهنگی و آموزشی انجام شده است.

وی تاکید کرد: هرچه فعالیت های فرهنگی در زندان ها توسعه یابد به همان میزان، آسیب های درون زندان ها کاهش خواهد یافت.

وی همچنین اقدامات زندان های استان کرمان را در زمینه فرهنگی و تربیتی خوب ارزیابی کرد و گفت: بودجه مناسبی نیز در زندان های استان کرمان به انجام امور فرهنگی اختصاص یافته است.ک/۲

۷۴۴۰/۸۱۵۴/۲۶۲۴/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۰۸۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.