بازیهای جام ملتها بزرگترین مشکل امنیتی را به وجود آورده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بازی شب گذشته تیمهای ملی فوتبال روسیه و لهستان در ورشو به خشونت گسترده میان طرفداران این دو تیم انجامید.

با شدت گرفتن این درگیریها پلیس ضمن مداخله با شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی سعی در متفرق کردن جمعیت خشمگین داشت و در این راستا ۱۸۴ نفر را بازداشت کرد.

 

بر اساس اعلام پلیس ورشو در جریان این زد و خوردها ۷ شهروند لهستانی، دو شهروند روس، یک تماشاگر آلمانی و ۱۰ نیروی پلیس زخمی شده اند. در میان بازداشت شدگان نیز ۱۵۷ لهستانی، ۲۴ روس، یک اسپانیایی، یک شهروند مجاری و یک الجزایری دیده می شود.

 

در همین رابطه “یاچک چیکوچکی” وزیر کشور لهستان با انتقاد از وضعیت به وجود آمده گفت بازیهای جام ملتهای اروپا بزرگترین مشکل امنیتی را طی سالهای اخیر برای این کشور به وجود آورده است.

 

این در حالی است که تنها در محل بازیهای مذکور در ورشو بیش از شش هزار نیروی پلیس مسئولیت حفظ نظم و امنیت را به عهده دارند. بنا بر اعلام وزارت کشور لهستان، دستگاه قضایی این کشور به سرعت به پرونده دستگیر شدگان رسیدگی کرده و مجازات سنگینی را برای آنها در نظر خواهد گرفت.

 

شب گذشته هزاران هوادار روسی که راهی ورزشگاه ملی ورشو بودند به مناسبت “روز روسیه” شعار سر می دادند، این موضوع واکنش برخی از هواداران لهستان را که در دوران جنگ سرد از سوی مسکو قوانینی برای کشور آنها وضع شده بود در پی داشت و درگیری آغاز شد. 

 

رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی از ۱۹ خرداد به میزبانی دو کشور لهستان و اوکراین آغاز شده و تا ۱۱ تیرماه ادامه پیدا می‌کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.