بازیگر زن معروف و خوش چهره هندی درگذشت +عکس

به گزارش ممتاز به نقل از خبرآنلاین : سادهانا شیوداسانی بازیگر کهنه‌کار سینمای هندوستان ۲۵ دسامبر در بمبئی درگذشت. او هنگام مرگ ۷۵ سال داشته است.

سادهانا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی از ستاره‌ های مطرح سینمای هندوستان به شمار می‌رفت و از محبوبیتی زیادی برخوردار بود. از فیلم‌های مشهوری که این بازیگر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به «آرزو»، «وقت» و «انتقام» اشاره کرد.

بازیگر زن معروف و خوش چهره هندی درگذشت +عکس

او در شهر کراچی که امروز قسمتی از کشور پاکستان می باشد به دنیا آمده بود، اما پس از استقلال پاکستان همراه با خانواده‌اش به هندوستان مهاجرت کرده بود.

این بازیگر در ۱۵ سالگی و پس از بازی خوبی که در یک نمایش از خود نشان داد، توجه تهیه‌کنندگان هندی را به خود جلب کرد و در سال ۱۹۵۸ در نخستین فیلم سینمایی بازی کرد.

سادهانا نخستین بار در سال ۱۹۶۰ برای بازی در فیلم «عشق در شیملا» به عنوان یک ستاره در بالیوود مطرح شد. او پس از آن در طول دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی در فیلم‌های موفق بسیاری بازی کرد.

در نهایت پرکاری تیروئید سبب‌ساز بازنشستگی این بازیگر از سینما شد. آخرین حضور او در سینما سال ۱۹۹۴ و در فیلم « Ulfat ki Nayee Manzilen» رقم خورد.

ستاره‌ دهه‌های ۶۰ و ۷۰ سینمای بالیوود با کارگردان نخستین فیلم موفق خود «عشق در شیملا» ازدواج کرده بود. همسر او نیز سال ۱۹۹۵ درگذشت. آن‌ها هیچ فرزندی نداشتند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.