بازی رایانه ای شتاب در شهر رونمایی شد

۲۸م آذر ،

به گزارش خبرنگار مهر، حسین احمدی مدیر تولید این بازی رایانه ای در نشست خبری درباره مراحل ساخت این بازی داخلی گفت: تولید این بازی رایانه ای از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و ما به دنبال بومی کردن این بازی از طریق استفاده از فناوریهای بومی بودیم و این مهم با استفاده از نرم افزارهای ایرانی پس از ۴ سال و با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محقق شد.

مدیر تولید بازی شتاب در شهر با تاکید براینکه این بازی رایانه ای کپی برداری از بازی های خارجی نیست و تلاش بر این بوده این اثر بصورت خلاقانه متناسب با ذوق و سلیقه بازی کننده های ایرانی ساخته شود ادامه داد: کودکان و نوجوانان علاقه بسیاری به بازی های رایانه ای با موضوع مسابقه اتومبیلرانی دارند و براین اساس تلاش ما بر این بود که بازی شتاب در شهر به نیازهای کودکان و نوجوانان پاسخ دهد.

شهرام ملکی نیا مدیر روابط عمومی شرکت سرزمین رایانه که مسئوولیت پخش بازی رایانه ای شتاب در شهر را برعهده دارد نیز در این نشست گفت: با وجود بازی های خارجی بازار رقابت در بازار گیم بسیار دشوار است و در عین حال تلاش های بسیاری برای تبلیغات این بازی رایانه ای در سطح شهر انجام شده است.

وی از توزیع ۱۵۰هزار نسخه از این بازی در مناطقی که محل مراجعه بیشتر گیمرها است خبر داد و اظهار امیدواری کرد که سالانه ۳ تا ۵ بازی رایانه ای از سوی این شرکت توزیع شود.

 براساس اعلام مسئولان بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، این پروژه از سوی بازی سازان شهرستانی انجام شده و شرکت آروین تک، ساخت این بازی رایانه ای را با بازی اولیه رانندگی در دلیجان آغاز کرد؛ اما با ورود شرکت سرزمین رایانه پیشرو که شرکتی اهوازی بوده و در زمینه توزیع و پخش بازی های رایانه ای فعال است، این بازی رایانه ای وارد فضای تازه شد.

بهروز مینایی رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای نیز در این باره گفت: در این بازی عناصر فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و خوشبختانه توانستیم با فعالیت های جدی و با استفاده از مولفه های بومی، با حذف آسیب های اخلاقی مرسوم در بازی های خارجی، یک بازی سالم ایرانی را ساخته و امروز وارد بازار کنیم.

وی از گیم نت ها دعوت کرد که از بازی رایانه ای شتاب در شهر استفاده کنند و از گیمرها نیز درخواست کرد که انتقادات خود را دربارهٔ این بازی رایانه ای به بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ارائه کنند.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.