باشگاه فرهنگی وزارت علوم تاسیس می شود

جام جم آنلاین: غلامرضا خواجه سروی با اعلام راه‌اندازی باشگاه فرهنگی واجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آینده‌ای نزدیک، گفت: این باشگاه برای بازتاب اخبار دانشگاهی ایران به جهان تاسیس خواهد شد.

وی در پنجمین اجلاس معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاهها همچنین گفت :  کارنامه فرهنگی دانشگاه های دولتی صادر شده است و کارنامه فرهنگی پژوهشگاهها و پژوهشکده ها صادر می شود همچنین برای دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی و فنی حرفه ای این کارنامه صادر خواهد شد  وکارنامه فرهنگی دانشجویان نیز در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.
 
به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، خواجه سروی از طرح تغییر نام دانشگاه‌ها به نام مشاهیر و مفاخرخبر داد و اظهار داشت: این درخواست باید از سوی دانشگاهها مطرح و سپس در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود و در این زمینه حتی باید از دانشگاههای علوم پزشکی نیز پیشی گرفت و این امر در سال ۹۱ باید به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، باشگاه آزاداندیشی دانشجویی باید در تمامی دانشگاه‌ها تاسیس و فضای مناسبی به این امر اختصاص داده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: شعار امسال کرسیهای آزاداندیشی، “هر پردیس دانشگاهی، حداقل یک باشگاه آزاد اندیشی” است و البته حتی بیشتر از یک باشگاه می تواند در دانشگاهها راه اندازی شود و دانشگاههای بزرگ و مادر باید در این زمینه کار را زودتر آغاز کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.