باعث تاسف است که چنین موقعیت بزرگی را در فیفا‌ از دست دادیم/ تا آنجا که من می دانم دایی در تمام جلسات فیفا‌ شرکت می کرد

۲۱فروردین۱۳،

رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: تا آنجا که من می‌دانم دایی در تمام جلسات فیفا‌ شرکت می کرد.

داریوش مصطفوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تا آنجا که من می دانم علی دایی در تمام جلسات فیفا‌ شرکت می کرد و اینکه مدعی شده چون در جلسات فیفا‌ بسیار شرکت نداشته، او را از کمیته فنی فیفا‌ حذف کرده اند‌ برای من عجیب است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد شرایطی که فیفا‌ برای اعضای خود در کمیته های مختلف در نظر می گیرد، گفت: فیفا‌ مقررات منظمی دارد که اعضای کمیته های مختلف براساس این مقررات صاحب یک حقی می باشند و این حق را براساس امتیازاتی که فرد یا کشور دارد، به آنها می دهند خودم عضو کمیته فوتسال‌ فیفا‌ بودم و تا زمانی که فدراسیون بعد از من شخص دیگری را معرفی نکرد، آن حق را داشتم که البته این جایگاه مال مملکتم‌ و متعلق به ایران بود و کشور ما صاحب یک کرسی در فوتبال دنیا بود.

وی ادامه داد: فیفا‌ حق عضویت در کمیته های مختلف خود را براساس شایستگی به اشخاص می دهد یعنی بررسی می کنند که این فرد شایستگی مدیریتی دارد یا نه و آن کرسی را به او می دهند.
در مورد کمیته فنی که دایی عضو آن بود، خود فیفا‌ بازیکنان شاخص فوتبال را در سطح بین المللی‌ که در تیم های بزرگ دنیا بازی کرده اند‌ را ملاک قرار می دهد که علی دایی واجد شرایط آن بود چون بهترین گلزن دنیا بود و در تیم ملی و تیم های اروپایی بازی کرده بود و یک چهره شاخص بین المللی‌ است و این حق تا زمانی پا برجا است که خود طرف بخواهد یا خود فیفا‌ تشخیص بدهد که برای آن کمیته فرد دیگری اصلح‌ تر نباشد.

مصطفوی در مورد خط خوردن نام دایی از کمیته فنی فیفا‌ گفت: وی در مورد خط خوردن نام دایی از کمیته فنی فیفا‌ گفت: شاید همانطور که خود دایی می گوید غیبت های مکرر یک فرد در انتخاب مجدد او تاثیر داشته باشد و سبب خط خوردن او همین باشد چون فیفا‌ برای پیشبرد اهدافش‌ مجبور است به اشخاص دیگری رجوع کند تا در جلسات شرکت کنند.

وی ادامه داد: دایی می گوید چون به جلسات فیفا‌ نرفته است او را حذف کرده‌اند دقیقا نمی‌ دانم دایی چند جلسه نرفته و در فیفا‌ ‌حضور نداشته اما اگر این غیبت ها بسیار باشد، گزارش می گردد و کمیته اجرایی به آن رسیدگی و تصمیم گیری می کند یعنی کمیته اجرایی فیفا‌ همانطور که یک روز دایی را انتخاب کرد، امروز هم او را کنار گذاشته است.

مصطفوی در پایان گفت: به طور حتم عدم حضور اعضای مختلف از کشور ما در کمیته های مختلف فیفا‌ و AFC به فوتبال ما لطمه می زند.
کمیته فنی مهم ترین کمیته فیفا‌ است که دایی عضو آن بوده امروز فوتبال ما در آسیا و فیفا‌ صاحب کرسی مهمی نیست، شاید در کمیته آمار AFC کرسی داشته باشیم اما کمیته‌هایی مثل آمار اصلا به حساب نمی‌آیند و فقط برای سرگرم کردن کشورهای عضو است اما مهم ترین کمیته ها کمیته فنی و اجرایی می باشند که متاسفانه هیچ کسی را در آنجا نداریم سبب تاسف است که دایی و مملکت ما چنین موقعیت بزرگی را در فیفا‌ از دست دادند چرا که عضویت در کمیته مهم فنی فیفا‌ به این راحتی و سادگی نیست که اینقدر راحت آن را از دست بدهیم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.