باغ گل به منطقه ۲۲ می آید

۲۰ آبان ،

منطقه ۲۲ در جهتی تبدیل به قطب گردشگری پایتخت، مالک باغ گل با مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار در مجاورت بوستان جنگلی چیتگر می گردد.

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۲۲، حسین مرادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث یکی از بزرگترین باغهای گل پایتخت در حالی در محدوده شمال غربی پایتخت در حالی کلید می خورد که این منطقه در فاصله وقتی کوتاهی، شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه های بزرگ و عمدتا فرا منطقه ای همچون مجموعه تفریحی تفرجی آبشار تهران، بوستان جوانمردان ایران و … بوده است و اکنون نیز اجرای پروژه های گسترده ای نظیر دریاچه چیتگر، مجموعه تفریحی تفرجی هزار و یک شهر، مراکز خرید، مراکز درمانی و … با جدیت در آن جریان دارد.
وی افزود: طرح باغ گل که در قالب پروژه ای مشارکتی با همکاری منطقه ۲۲ و مدیریت، طراحی و مشاوره شرکت مهندسی منظر طبیعت سهند و در وسعت حدود ۲۰ هکتار در ضلع شمال بوستان جنگلی چیتگر و مجاورت دریاچه چیتگر در حال طی توافقات نهایی است و بزودی در محدوده شمال غرب تهران کلید می خورد.
به گفته مرادی این باغ افزون بر ۵/۴ هکتار فضای تعریف شده برای کاشت انواع گونه های گلدار ، شامل باغ رزها، باغ گیاهان آبزی، باغ گیاهان گلدار، بخش گیاهان فصلی و گیاهان زیر آشکوب جنگل و گیاهان رونده، شامل پیاده راههای شنی و سنگفرش شده، آلاچیقها، احجام و تندیسهای متعدد و … است و مبلمان آن نیز با توجه به شرایط باغ، تنوع خاص خود را خواهد داشت.
شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: عملیات اجرایی این باغ از ابتدای آذر امسال در منطقه ۲۲ آغاز می گردد و قرار است تا پایان تابستان سال ۹۲ به بهره برداری برسد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.