باقری معتمد مدال نقره گرفت/ محمد با یک امتیاز مدال طلا را به حریف ترک داد

مهری رنجبر خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لندن:نهمین مدال کاروان ایران و نخستین مدال تیم ملی تکواندوی کشورمان را محمد باقری معتمد کسب کرد. تکواندوی وزن ۶۸ کیلوگرم تیم ملی پس از ۳ پیروزی برابر حریفانی از آفریقای مرکزی ، افغانستان و برزیل در گام آخر به مرد شماره یک این وزن از کشور ترکیه خورد. ترک ها که تا این شب مدال طلا از لندن نگرفته بودند و در به در پیروزی در این رقابت بودند. ایران هم برای قرار گرفتن در جایگاهی خوب میان ۱۵ کشور برتر دنیا به این مدال می اندیشید. یک مدال خوشرنگ طلا که در سحرگاه ۲۱ رمضان باید بدست می آمد. بازی این دو مرد برتر تکواندوی دنیا خیلی نفسگیر پیش می رفت. تازگل ترک تا امتیاز ۳ مدام از محمد باقری ما عقب می افتاد اما هر بار خیلی سریع نتیجه را بر می گرداند تا اینکه به یکباره او دو امتیاز پیش افتاد و این برتری را تا وقت سوم حفظ کرد. اگرچه معتمد در لحظات پایانی وقت سوم بازی را ۶ بر ۵ کرد و فقط یک امتیاز از حریف کم داشت اما این نتیجه هم مدال طلا را به گردن حریف ترکیه ای انداخت .با این مدال خوشرنگ محمد باقری کاروان ایران با ۴ طلا ، ۴ نقره و ۱ برنز در رده چهاردهم بازی های المپیک است.

پیروزی برابر حریف سرسخت برزیلی با رای داوران

در یک بازی عجیب و غریب ، محمد باقری معتمد در مصافی که ۵ بر ۵ در ۴ تایم به پایان رسیده بود ، با حکم داوران برنده شود. معتمد در این بازی با برتری نسبی پیش می رفت و سیلوای با تجربه که مدام هم پایش را می گرفت ، حرف خاصی در ۳ تایم نخست نداشت. او در این ۳ تایم ۵ امتیاز به محمد داده بود و تنها یک امتیاز به خاطر اخطارهای معتمد بدست آورده بود. درحالی که تنها یک ثانیه تا شکست فاصله داشت ، این برزیلی با تجربه روی هوا چرخید و با ضربه زیبای خود به سر محمد ۴ امتیاز گرفت و بازی را برگرداند تا همه محو در هنر مربی برزیل باشند که چطور بازیکنش را کوچ کرده و شاید افسوس این را بخوریم که چطور به ناحق خودمان را از داشتن مربی بزرگی چون رضا مهماندوست محروم کرده ایم. این بازی در وقت طلایی هم بدون امتیاز تمام شد تا درپایان به لطف رای داوران ، باقری معتمد به فینال راه پیدا کند و او ساعت ۲ بامداد باید برای کسب پنجمین طلای کاروان ایران با حریف ترکیه ای که مرد شماره یک این وزن است ، مصاف داشته باشد.

یک چهارم نهایی؛ پبروزی برابر حریف افغانستانی

محمد باقری معتمد در دومین دیدار خودش موفق شد حریف افغانستانی اش را شکست دهد.حریف افغان معتمد که تمرینات خودش را در ایران دنبال می کرد رقیب سرسختی برای محمد بود،طوری که کار این دو ورزشکار به راند چهارم کشیده شد تا هر کدام که موفق به گرفتن نخستین امتیاز شوند راهی مرحله بعد شوند. در این بازی ابتدا معتمد از حریف پیش افتاد. او در راند دوم درحالی که دو بر صفر از حریفش پیش بود ، اسیر فن بالای نیکپا شد اما باز هم فشار حملات ورزشکار خوب ما بازی را ۳ بر ۳ کرد. در وقت سوم بازی ۴ بر ۴ مساوی شد اما در وقت طلایی این محمد ایرانی بود که توانست با یک امتیاز طلایی ، بازی را به سود خود کند.

در راند چهارم باقری معتمد که یکی از امید های ایران برای گرفتن مدال طلا به حساب می آید توانست نیکپا را شکست دهد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

مسابقه اول
تکواندو کار المپیکی ایران نخستین بازی خودش در المپیک را با پیروزی پشت سر گذاشت.نماینده تکواندو ایران موفق شد حریف آفریقای مرکزی خودش را شکست دهد.محمد باقری معتمد که در وزن ۶۸ – کیلوگرم در المپیک شرکت کرده است موفق شد نخستین مبارزه خود را با پیروزی ۷ بر ۲ پشت سر بگذارد.

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.