بالاخره بن سبد کالای ماه رمضان مددجویان بهزیستی توزیع می شود

گفتند سبد کالای ماه رمضان است،‌ده روز از رمضان گذشت اما خبری نشد، ۲۰ روز گذشت باز هم وعده عملی نشد و در آستانه روز ۲۴ ام اعلام کردند بن سبد کالای ماه رمضان مددجویان توزیع می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، قبل از شروع ماه مبارک رمضان گفتند بن سبد کالای ماه رمضان مددجویان بهزیستی به زودی توزیع می شود، در فاصله کمتر از ۱۰ روز معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور طی خبری ناگهانی گفت به جای بن سبد کالا ماه رمضان کارت خرید به صورت نقدی به آنها پرداخت می شود، مسئولی دیگر از بهزیستی گفت: کارت هدیه در کار نیست، بن رفاه پرداخت می شود و برای پرداخت آن بودجه میلیاردی لحاظ شده است، ۲۳ روز از رمضان گذشت و باز هم از بن ما خبری نبود، اما انگار امروز خبرهای تازه ای به گوش می رسد، خبرهایی که از پرداخت بن های ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ هزار تومانی به خانواده های یک نفره و دو و سه نفره وچهار و پنج و بیشتر نفره خبر می دهد، بن هایی که می توانند با آن ها از فروشگاه های رفاه سراسر کشور مایحتاج خود را تامین کنند.

اما ظاهراً استان تهران هنوز قرارداد خود را به فروشگاه رفاه برای خرید جامعه هدف بهزیستی از این فروشگاه منعقد نکرده و قرار است تا ۲۶ مردادماه قرارداد میان سازمان بهزیستی استان تهران و فروشگاه رفاه متعهد و بن سبد کالای مددجویان بهزیستی میان این قشر توزیع شود.

اما همین پرداخت دیر هنگام بهانه ای شد برای گفتگوی ما با محمودکاری، مدیر عامل انجمن ندای معلولان ایران.

وی گفت: مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی برای دریافت این بن، چندین بار به ادارات بهزیستی مراجعه کردند وبی جواب ماندند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ این بن ها ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان است تاکید کرد: برای دریافت همین مبلغ، هر مددجو مجبور به تردد چندین مرتبه شده که شاید هزینه آمدن و رفتن هایشان به ادارات بهزیستی از مبلغ این بن بیشتر بوده است.

مدیر عامل انجمن ندای معلولان ایران خاطر نشان کرد: تا به کی سازمان بهزیستی قصد دارد با انجام بوروکراسی اداری و پرداخت های سنتی موجب آزردگی خاطر مددجویان بهزیستی شود؟

 بهتر است این سازمان روش های نوینی را برای پرداخت هایش به جامعه هدف خود در نظر بگیرد./ل


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. ناشناس:

    با سلام
    من از مددجویان بهزیستی هستم. هیچ دریافتی از این مرکز ندارم. بنی هم که برام واریز می شه می ره به حساب پدر و مادر. اما می خوام بدونم این مبلغ واسه کدوم یک از مددجوها کفاف می کنه. آخه چرا انقدر بینظم و بی برنامه عمل می کنید. چقدر باید معلولان برای هر چیزی که حقشونه دوندگی کنن تا بهش برسن؟
    یه کارت اختصاص بدید برای همه معلولان تا بتونن از کلاسها و هزینه های درمانی و سبد کالا و بن و استخر و اتوبوس و مترو و هرچیزی که نیاز به پول داره از اون کارت استفاده کنن.
    ارائه کارت اتوبوس و مترو بسیار عالی بود. کاش برای همه چیز براشون کارت صادر بشه تا نخوان بخاطر سی چهل هزار تومن تو خیابونا اسیر بشن.

  2. زهرا طارمی:

    با سلام و خسته نباشید بچه های معلول ما احتیاج به مساعدت و همکاری شما دارد کلاسهای درمانی این بجه ها اینقدر زیاد است که ماهیانه ۴۸۰۰۰ تومان جای از کار را نمی گیرد در ضمن خود سازمان بهزیستی گفتار درمانی و …. زمان و نوبت دهی طولانی است و تاثیر ی ندارد ما بچه های که معلول داریم از شما انتظار کمک و مساعدت داریم در ضمن سازمان بهزیستی اگر خودت فهمیدی که فهمیدی اگر نفهمیدی هیچ نوع اطلاعی با ادم نمی دهد و هیچ نوع کمکی نمی کند برخورد آنها طوری است که انگار می خواهیم از زندگی و خانواده او انتظار کمک داریم به جای این سبد کالا خواهشمند یم مبلغ کلاسهای درمانی آنها کمک کنند تا خوب شدن بچه هایمان با چشمان خود ببینیم

  3. امیر کاظمی سواروجینی:

    g

  4. ارزو:

    واقعا متاسفام بااین ولخرجی که میکنند نگرانشون شدم اخه به ۵۰ تومن یه گونی برنج میدن وای وای

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.