بالی ؛ جایی که خدایان به خواب می روند+ عکس

هادی معیری نژاد- این جزیره همچنین فرصت مغتنمی است برای دوستداران طبیعت بکر آسیا چرا که بالی یکی از اصیل ترین جزایر جنوب شرقی آسیاست. بالی گرچه روی خط زلزله های وحشتناک واقع شده است اما تقریبا هر کسی که به دنبال آرامش است بالی را برای سفر برمی گزیند
جزیره بالی مملو از جاذبه های طبیعی است. در این جزیره می توان مایل ها سواحل شنی، سواحل مرجانی، مزراع زیبای پله پله برنج در دامنه ها، آتشفشانهای فعال با شکوه، غارهای مرموز و جنگل های بارانی گرمسیری شاداب را در سفری کوتاه مشاهده کرد. بالی را می توان نمایشگاهی از جانوران و حیات وحش عجیب و غریب دانست و می توان علت اصلی تاسیس پارک ملی بالی را در همین موضوع جستجو نمود. از فعالیت های محبوب در بالی می توان به: سیر وسیاحت در جنگل ها، کاوش در غارها، قایق رانی با قایقهای تفریحی، ویند سرف و موج سواری و صد البته غواصی اشاره کرد.

اما برای بیشتر بازدید کنندگان جاذبه های بالی در فرهنگ گوناگون و پیچیده آن نهفته است٬ که شامل معابد و قصرهای خیره کننده، موسیقی گاملان و رقص های سنتی است که از حماسه های هندو مانند: رامایانا الهام گرفته است. صنعتگران بالی بیشتر برای نقاشی های تزئینی، پیکره های سنگی، منبت کاری٬ ظروف نقره و منسوجات مشهور هستند. از میراث منحصر به فرد جزیره به خوبی نگهداری می شود٬ به ویژه در موزه هایی چون: موزه هنر آگونگ رای، موزه هنر نکا و موزه پوری لوکیسان.

دنیای شگفت انگیز زیر آب

قرار گرفتن بالی در میانه گستره نامحدود دو اقیانوس هند و آرام که بیش از ۳۵ درصد از کل مناطق مرجانی جهان را در خود پوشش داده اند باعث ایجاد یکی از زیبا ترین، غنی ترین و پر طرفدارترین نقاط غواصی جهان در جزیره بالی گردیده است.وجود انواع بیشماری از ماهیان رنگارنگ، پستانداران دریائی و دنیای مهیج و شگفت انگیز زیر آب که بیش از نیمی از آن هنوز کشف نشده است، هر غواص و یا مشتاق غواصی را به خود فرا می خواند. غواصان از سراسر جهان از مبتدی تا ماهر هرکدام در آبهای جزیره بالی تجربه جدیدی را کسب خواهند نمود.
از همین رو بیش از ۸۰ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره بالی میشوند صرفا جهت شرکت در فعالیتهای اکوتوریستی و بیش از نیمی از این تعداد فقط و فقط برای غواصی به این منطقه سفر میکنند. این میتواند مهمترین دلیل و بهانه برای آن باشد که شما نیز به همراه ما تنی به آب بزنید ! تورهای یک روزه ما مناسب ترین انتخاب برای کشف دنیای زیبا و نهفته اقیانوس آرام و سواحل مرجانی آن در جزیره بالی برای شما خواهد بود.
 

آتشفشان کینتامانی

در این منطقه دریاچه بسیار زیبای باتور در میان دو آتشفشان کینتامانی و آگونگ به چشم می خورد. جالب است بدانید که این دو آتشفشان هنوز فعال بوده و بومیان این منطقه از گدازه ها و سنگهای سرد شده این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده میکنند. رسیدن به این نقطه از کوتا تقریبا دو تا سه ساعت بطول خواهد انجامید

سواحل زیبای نوزا دوا
نوزا دوا یعنی جزیره دوم ! دلیل این وجه تسمیه آنست که نوزا دوا به صورت شبه جزیره ای و صد البته مانند جزیره دومی به منتها الیه جنوبی جزیره بالی متصل گردیده است. با ورود به این جزیره از دنیای روستائی بالی خارج و به جهانی پر زرق و برق و لوکس که بزرگترین و بهترین هتلهای جهان را در خود جای داده است وارد خواهید شد
در اینجا دلیل آنکه چرا بالی مکان همیشگی کنفرانسها ، کنگره ها، نشستها و دیگر مناسبات سیاسی می باشد را خواهید یافت
در اینجا رستورانهای مجلل، کشتیهای تفریحی بسیار لوکس، زمینهای گلف و هتلهای رویائی با میهمان نوازی بالینزی پذیرای شما خواهند بود. از گوشه و کنار این شبه جزیره نوای دلنشین موسیقی و بوی خوش غذاهای شرقی به مشام میرسد
معبد زیبای اولو واتو نیز در این شبه جزیره زیبا واقع گردیده است

جنگل میمون ها
این منطقه که اوبد نام دارد شامل روستاها و محلات مسکونی متعدی است بسیاری از زیبائیهای جزیره بالی را در خود جای داده است. این زیبائیها شامل جنگل میمون ها، دریاچه ی براتان، و معبد آبی اولون دانو، غار فیلها ، معبدهای باستانی متعدد، باغ وحش بسیار زیبای بالی ، پارک فیلها و تعدادی موزه و خانه هنر میگردد. مزارع پلکانی برنج بالی هم که از زیبائیهای این منطقه برشمرده میشوند در مسیر این روستا به چشم میخورد.
بازدید از جنگل میمونها در این منطقه را هرگز فراموش ننمائید.در این جنگل حدود پانصد میمون از انواع مختلف که در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند نگه داری میشود. اگرچه میمونها بسیار فضول و پر رو به نظر میرسند اما حیوانات بسیار باهوش،عاطفی و دوست داشتنی هستند.

معابد بالی

معابد بالی مانند معبد مادر که در منطقه بساکیه قرار گرفته و بزرگترین معبد هندو در بالی است را هرگز نباید فراموش نمود. این معابد که بخش عظیمی از فرهنگ و تاریخ بالی را در بر گرفته اند امروزه از جذابیتهای بسیار مهم و ارزشمند توریستی بالی شامل میشوند


معبد مادر در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا و در کوهپایه آتشفشان آگونگ در منطقه بساکیه واقع گردیده است. این معبد مقدسترین معبد هندو در بالی و به اعتقاد هندوان قدیمی ترین معبد نیز می باشد.باز دید از این معبد در صبحگاهان و قبل از رسیدن گردشگران هنگامیکه خدایان شیوا ، ویشنو و برهما هنوز در خواب خوش بالینزی می باشند توصیه میگردد.


معبد اولا واتو نیز که از معابد بسیار زیبای بالی است در منطقه ای بسیار زیبای و رویائی در جنوبی ترین نقطه بالی و بر فراز صخره مرجانی سیاه رنگی بر فراز امواج خروشان اقیانوس هند واقع گردیده است. بازدید از این معبد افسانه ای را به هنگام غروب خورشید توصیه مینمائیم. در آن هنگام که خدای دریا آرام آرام درحال بلعیدن خداوندگار خورشید در پس آبهای اقیانوس آرام می باشد تا جهان را به آرامشی وصف ناپذیر بشارت دهد.
معبد تانالوت نیز از معابد افسانه ای بالی به شمار می آید. این معبد در ۴۵ کیلومتری کوتا و در سواحل غربی جزیره بالی بر فراز شبه جزیره کوچکی که به هنگام مد ارتباط خود را با خشکی از دست داده و تبدیل به جزیره ای زیبا میگردد واقع شده است. بازدید از این معبد در صورتی میسر است که دریا در حالت مد بوده و شما قادر به عبور از راهی که به آن منتهی میگردد باشید. همچنین در اطراف محوطه خارجی این معبد نیز بازار مکاره ای بسیار خوش رنگ و لعاب هست.
۴۵۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.