بانکی ها در صدر بیشترین ارزش بازار سهام

شرکت های فعال در گروه بانک ها ، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی، با ۱۰ شرکت و ۱۲۴ میلیارد و ۶۷۵ میلیون سهم، ۱۷٫۴۹ درصد از ارزش بازار سهام را در اختیار دارند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، گروه فلزات اساسی با ۲۳ شرکت و ۵۴ میلیارد و ۴۵۴ میلیون سهم، در رتبه دوم ارزش بازار سهام ایستاده است.

ارزش بازار سهام شرکت های فعال در گروه فلزات اساسی ۱۹۸ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال است تا این شرکت ها ۱۷٫۳۱ درصد بازار را در اختیار خود بگیرد.

نام محصولات شیمیایی در پله سوم این رده بندی به ثبت رسیده است.

محصولات شیمیایی با ۳۰ شرکت و ۱۹ میلیون و ۹۹ هزار سهم در بورس ۱۳۲ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال از ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند. این صنعت ۱۱٫۵۸ درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

در این میان مخابرات نیز ۹٫۲۲ درصد بازار را به خود اختصاص داده و با ۴۵ میلیارد و ۸۷۴ میلیون سهم در مقام چهارم است.

بعد از مخابرات، شرکت های چند رشته ای صنعتی و استخراج کانه های فلزی به ترتیب ۸٫۷۳ و ۸٫۱۹ درصد بازار را در اختیار گرفته و در جایگاه پنجم و ششم است.

رتبه هفتم جدول ارزش بازار، به فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای تعلق دارد. فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای هم اکنون ۴٫۶۰ درصد ارزش بازار را در اختیار دارد. این صنعت ۵۲ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریالی، با هفت شرکت و ۲۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون سهم در بورس اوراق بهادار تهران فعال است.

صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۳۱ شرکت، ۳۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون سهم و سهم ۳٫۷۴ درصدی در بازار سرمایه در مقام هشتم ایستاده است.

بعد از خودرو و ساخت قطعات، صنعت سیمان، آهک و گچ با ۲٫۸۶ درصد در رتبه نهم قرار گرفته است.

جایگاه دهم به گروه سرمایه گذاری ها اختصاص دارد، در تیرماه، محصولات دارویی با ۲٫۲۹ درصد از ارزش بازار سرمایه رتبه دهم جدول ارزش بازار را در اختیار داشت که در چهارم مرداد ، سرمایه گذاری ها با ۱۴ شرکت و ۲۴ میلیارد و سه میلیون سهم و ارزش بازار ۲۷ هزار و ۸۸ میلیارد ریالی جایگزین آن شد.

گروه سرمایه گذاری ها هم اکنون، ۲٫۳۶ درصد بورس کشور را در اختیار خود دارد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.